کد خبر:289920
پ
۳۷۸۰۶۸۹
مدیرکل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران:

اتوبوس و مترو رایگان برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مهر ماه/ اضافه شدن ۲ هزار دستگاه اتوبوس‌ جدید در مهر ماه

مدیرکل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد استفاده از مترو و اتوبوس در مهر ماه امسال برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان است.

مدیرکل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران عنوان کرد استفاده از مترو و اتوبوس در مهر ماه امسال برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان است.

 

 

*** اتوبوس و مترو رایگان برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مهر ماه

 

 

به گزارش سروش، مهدی گلشنی درباره کاهش بار ترافیکی، اظهار داشت:

ستاد استقبال از مهر تشکیل شده تا در حوزه‌های مختلف شهری آمادگی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشیم کمیته حمل و نقل و ترافیک ستاد استقبال از مهر فعال است و پیشنهاد شناورسازی ساعت کاری ادارات و مدارس را برای کاهش بار ترافیکی داده ایم زیرا شناور سازی ساعت کاری ادارات باعث کاهش ۱۵ درصد ترافیک شد.

شناورسازی ساعت کاری بر کاهش فشار بر حمل و نقل عمومی هم تاثیرگذار بوده است و شاهد ۱۰ درصد حجم مسافر در ساعات پیک مصرف بودیم.

دغدغه آموزش و پرورش مادران شاغلی هستند که باید فرزندان خود را به مدرسه ببرند. اما این شناور سازی به مادران این امکان را می‌دهد تا هم فرزندان را سر وقت برسانند و هم خودشان به موقع به سر کار بروند.

چون برخی از دستگاه‌ها ممکن است شناورسازی را اعمال نکنند جای نگرانی برای بروز برخی مشکلات برای والدین دارای فرزند مدرسه‌ای وجود دارد.

 

وی در ادامه افزود:

بازارهای میوه و تره بار همیشه ساعت ۸ شروع به کار می‌کنند که در حال رایزنی هستیم که از ۸ و نیم شروع شود. در مراکز دانشگاهی درصدد هستیم ۱۰ روز تدریس اولیه مجازی شود و به طور کلی درصدد هستیم که ساعت شروع آن‌ها هم از ۸ به ۸ و نیم تغییر پیدا کند البته این موضوع با موافقت وزارت علوم انجام خواهد شد.

 

 

*** اضافه شدن ۲ هزار دستگاه اتوبوس‌ جدید  در مهرماه

 

 

به گزارش سروش، مدیرکل حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پایان بیان کرد:

در موضوع ناوگان اتوبوس رانی ۴۳۰ دستگاه در حال اورهال است که تا پایان شهریور به مدار اضافه می‌شود و در حال جذب ۱۰۰ نفر راننده هم هستیم.

۲ هزار دستگاه قرارداد برای خرید اتوبوس‌های جدید داریم که از شهریور و مهر به سیستم اضافه می‌شود و تا یک و نیم سال آینده تمام این اتوبوس‌ها به چرخه اضافه می‌شود.

همچنین تا پایان شهریور ۱۲ رام قطار اورهال می شوند تا به سیستم اضافه می‌کنیم که کار ۶ دستگاه انجام شده ۱۵۰ دستگاه ون نیز به ناوگان تاکسیرانی تا پایان شهریور اضافه می‌کنیم.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه