کد خبر:297439
پ
۶۲۸۶۸۱۳۴
سروش گزارش می‌دهد:

احتمال کناره‌گیری شولتس از صدراعظمی آلمان

بر اساس گزارش روزنامه بیلد، اولاف شولتس شاید از سمتش به عنوان صدراعظم آلمان کناره گیری کند و این اقدام به دلیل کاهش حمایت‌ها از حزب سوسیال دموکراتیک آلمان است.

بر اساس گزارش روزنامه بیلد، اولاف شولتس شاید از سمتش به عنوان صدراعظم آلمان کناره گیری کند و این اقدام به دلیل کاهش حمایت‌ها از حزب سوسیال دموکراتیک آلمان است.

 

 

*** شولتس شاید کناره‌گیری کند

 

 

به گزارش سروش، بر اساس نظرسنجی موسسه علوم ملی کاربردی لیون، حمایت‌ها از حزب سوسیال دموکرات از ۲۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش داشته است.

به نقل از پایگاه خبری newsukraine، بر اساس این تحلیل آماری علت اصلی در پس رفت این حزب این است که تنها یکی از پنج شهروند آلمانی عملکرد اولاف شولتس، صدراعظم این کشور را که نماینده این حزب هم به شمار می‌رود، مثبت ارزیابی می‌کنند.

روزنامه ایتالیایی لا ریپوبلیکا نیز پیش‌بینی کرده که شولتس شاید از سمتش کناره گیری کند. البته این روزنامه منبع این اطلاعات را مشخص نکرده است.

به گفته خبرنگاران، جانشین احتمالی شولتس شاید “بوریس پیستوریوس”، وزیر دفاع آلمان باشد که اخیرا یکی از محبوبترین سیاستمداران آلمانی در نظرسنجی‌ها اعلام شده است.

این روزنامه از قول دو منبع نوشت، شاید در پی رسوایی ۲۰۲۰ که شرکت “وایرکارد” و رئیس آن “یان مارسالک”، در آن دخیل بودند، شولتس به دنبال کناره گیری باشد. در آن زمان، شولتس رئیس وزارت فدرال اقتصاد آلمان و مسئول تنظیم مقررات مالی بود و نتوانست به این کلاهبرداری و رسوایی مالی که بزرگترین نوع خود از زمان جنگ دوم جهانی است، پاسخ مناسبی بدهد.

البته شولتس همواره مسئولیت شخصی را در این باره رد کرده است.

روزنامه بیلد نوشته که تحلیلگران تردید دارند که شولتس تغییر کند. به ویژه آنکه اعضای حزب سوسیال دموکرات در کنفرانس حزب از او حمایت هم کرده‌اند.

این روزنامه در مقاله‌ای می‌نویسد: در ضمن، وزیر دفاع آلمان اخیر گفته که این کشور آماده جنگ است و برای همین، حزب جناح چپی سوسیال دموکرات شاید درخواست کرده تا او را از حزب اخراج کنند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه