کد خبر:296590
پ
HH-min
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری:

احداث سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد با برنامه‌ریزی‌ها واقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود سالیانه بیش از ۱۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد با برنامه‌ریزی‌ها واقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود سالیانه بیش از ۱۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شود.

 

 

*** احداث سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان چهارمحال و بختیاری
 

 

به گزارش سروش، حسین برزگر اظهار داشت:

در حوزه گلخانه و ایجاد گلخانه، تا دوسال گذشته یک شرکت مشاور و ناظر در استان وجود داشت و شرکت تولید کننده قطعات در استان وجود نداشت که الحمدالله هم اکنون تعداد ۲۰ شرکت پیمانکاری ناظر ومشاور و ۲ واحد تولیدکننده قطعات در استان فعال است.

 

 

وی با اشاره به جهش چشم‌گیر در توسعه گلخانه‌ها در استان در سال‌های اخیر، افزود:

با توجه به اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه بیش از ۱۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه می‌شود و رمز موفقیت در توسعه گلخانه‌ها تولید صادرات محور و طبق استاندارهای جهانی است، لذا باید همزمان با توسعه گلخانه‌ها برای تربیت و آموزش کارشناسان و کارگران ماهر گلخانه برنامه‌ریزی شود.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت:

سطح گلخانه‌ها در استان قبل از دولت سیزدهم ۳۰ هکتار بود که با همت دولت سیزدهم جهش بزرگی در توسعه گلخانه‌ها در استان اتفاق افتاد به گونه‌ای در دو سال اخیر بیش از ۵۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شده و هم اکنون سطح گلخانه‌ها در استان به ۸۰ هکتار رسیده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اولین واحد سورت و بسته‌بندی در استان راه‌اندازی شد، عنوان کرد:

۶۰ هکتار گلخانه نیز در سطح استان چهارمحال و بختیاری در مرحله احداث قرار دارد.

 

 

برزگر با اشاره به اینکه، با برنامه‌ریزی‌ها واقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود سالیانه بیش از ۱۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شود، خاطرنشان کرد:

آغاز راه‌اندازی ۱۳ شهرک گلخانه‌ای از دیگر اقدامات مهم و اثرگذار در این بخش است که در حال انجام است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه