کد خبر:288115
پ
بیوگرافی+محمد+رضا+فرزین+رئیس+جدید+بانک+مرکزی
رئیس کل بانک مرکزی:

اختصاص یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای واردات دارو در بهار ۱۴۰۲

رئیس کل بانک مرکزی از اختصاص یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سه ماه گذشته خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی از اختصاص یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی در سه ماه گذشته خبر داد.

 

 

*** تخصیص ارز برای واردات دارو
 

 

به گزارش سروش، محمدرضا فرزین در جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، گفت:

تخصیص ارز در بانک مرکزی در سه ماه گذشته برای واردات دارو، مواد اولیه تولید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیر خشک از مرز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار گذشت و پیش بینی می‌شود امسال رقمی حدود ۳.۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک نوزادان تخصیص یابد.

 

 

وی تخصیص و تأمین ارز در حوزه دارو را از اصلی‌ترین اولویت‌ها خواند و تصریح کرد:

با توجه به اهمیت تامین به موقع دارو و کاهش مشکلات مردم در این حوزه، ضروری است شبکه بانکی در اعطای اعتبار و تسهیلات‌دهی به بخش دارو و بهداشت دستورات بانک مرکزی را در اسرع وقت اجرایی کنند.

️همچنین در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی به منظور تسریع و بهبود در تخصیص و تأمین ارز دارو، دستورات لازم از جمله در اختیار گذاشتن ۱۰۰ میلیون یورو تنخواه ارزی را صادر کرد.

 

 

***  تسهیل اختصاص اعتبارات
 

 

️به گزارش سروش، رئیس کل بانک مرکزی در پایان، ضمن تاکید بر ضرورت هماهنگی تمام دستگاه‌های مربوطه برای تسهیل اختصاص اعتبارات و تامین نقدینگی شرکت‌های تولیدی دارویی گفت:

بانک مرکزی به همین منظور امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید در قالب سرمایه در گردش از طریق بانک‌های عامل به شرکت‌های دارویی جهت تأمین دارو و مواد اولیه پرداخت می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه