کد خبر:280499
پ
۴۳۶۶۶۲۶
عضو شورای شهر تهران:

اسامی ساختمان‌های ناایمن عمومی باید اعلام شوند

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد حتماً باید لیست ساختمان‌های عمومی منتشر شود تا شهروندان بدانند ساختمانی اداری، خدماتی و رفاهی که قصد ورود به آن را دارند ایمن یا ناایمن است.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد حتماً باید لیست ساختمان‌های عمومی منتشر شود تا شهروندان بدانند ساختمانی اداری، خدماتی و رفاهی که قصد ورود به آن را دارند ایمن یا ناایمن است.

 

 

*** اسامی ساختمان‌های ناایمن عمومی باید اعلام شوند

 

 

به گزارش سروش، موضوع ساختمان‌های ناایمن نقل محافل مختلف بوده و در رابطه با آن نیز تاکنون بسیار صحبت شده است.

از انکار لیست ساختمان‌های ناایمن توسط شهرداری تهران تا اصرار نهادهای نظارتی برای دریافت این لیست از جمله موضوعاتی است که همواره مورد بحث بوده است.

شهردار تهران معتقد است که انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن چیزی جز ایجاد آشوب و دلهره در میان شهروندان ندارد و برهمین اساس باید اجازه داد تا تیم‌های تخصصی بررسی کننده ساختمان‌های ناایمن خودشان وارد عمل شوند و نسبت به ایمن سازی ساختمان‌ها اقدام کنند.

از سویی دیگر نیز رئیس سازمان مدیریت بحران پایتخت اعلام کرده است که لیست ۱۲۹ ساختمان ناایمنی که از آن صحبت و معروف شده است تنها از باب آتش نشانی بوده و به ایمنی بنا توجهی نداشته است.

اما در همان لیست موسوم به لیست آتش نشانی نیز نام ساختمان‌های عمومی و پر ترددی به چشم می‌خورد که شهروندان بسیاری هر روز در آنجا تردد می‌کنند.

اما احمد صادقی عضو شورای شهر تهران معتقد است که شهروندان باید بدانند که کدام یک از ساختمان‌های عمومی ناایمن هستند.

 

 

*** شهروندان باید بدانند کدام ساختمان عمومی ناایمن است

 

 

صادقی با بیان اینکه باید میان ساختمان‌های ناایمن و ساختمان‌های حساس عمومی تفاوت قائل شویم گفت:

ساختمان‌های پرتردد ساختمان‌های دولتی و عمومی هستند که تردد روزانه در آنها زیاد است.

 

 

وی ادامه داد:

حتماً باید لیست ساختمان‌های عمومی منتشر شود تا شهروندان بدانند ساختمانی اداری، خدماتی، رفاهی که قصد ورود به آن را دارند ناایمن یا ایمن است.

 

 

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ساختمان‌های ناایمن از دیدگاه‌ها و مدل‌های مختلف بررسی می‌شوند اظهار کرد:

لیست ساختمان‌های ناایمن در گذشته وجود داشته است و این لیست در رابطه با بحث حریق است و در رابطه با ایمنی صحبتی نکرده است و بر همین اساس از لحاظ آتش نشانی نیز لیست ساختمان‌های ناایمن باید حتماً منتشر شود.

هر یک از اشخاص باید بدانند که آیا خانه آنها نا ایمن است یا خیر، افراد باید از لحاظ شهرسازی و آتش نشانی موقعیت منطقه و ساختمان خود را مورد بررسی قرار دهند.

 

 

صادقی با بیان اینکه شهروندان نیز می‌توانند ملک شخصی خود را مورد رصد قرار دهند گفت:

هر یک از اشخاص باید بدانند که آیا خانه آنها نا ایمن است یا خیر، افراد باید از لحاظ شهرسازی و آتش نشانی موقعیت منطقه و ساختمان خود را مورد بررسی قرار دهند و با مراجعه به دفاتر فنی متوجه شوند آیا در اطراف ساختمان آنها قنات یا گسل قرار دارد.

 

 

وی ضمن اشاره به برخورد با ساختمان‌های ناایمن گفت:

همه افراد باید بدانند کدام یک از ساختمان‌های عمومی ناایمن است و باید اسامی این ساختمان‌ها حتماً اعلام و باید حکم قضائی برای تخلیه آنها دریافت شود.

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه