کد خبر:279167
پ
۱۷۰۰۷۲۰۹۱
سروش گزارش می دهد:

استقرار ارتش اردن برای تامین امنیت دور دوم کنفرانس بغداد

مقام مسئول نظامی در ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن اعلام کرد که ارتش این کشور برای تامین امنیت دور دوم کنفرانس بغداد نیروهای خود را مستقر می کند.

مقام مسئول نظامی در ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن اعلام کرد که ارتش این کشور برای تامین امنیت دور دوم کنفرانس بغداد نیروهای خود را مستقر می کند.

 

 

*** استقرار ارتش اردن برای تامین امنیت دور دوم کنفرانس بغداد

 

 

به گزارش سروش، ارتش اردن به منظور فراهم آوردن مقدمات برگزاری دور دوم کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد که قرار است به میزبانی اردن برگزار شود، از فرودگاه بین المللی «ملکه علیاء» تا منطقه «بحر المیت» (دریای مرده) نیروها و تجهیزات نظامی خود را مستقر خواهد کرد.

 

پترا خاطرنشان کرد:

این کنفرانس به منظور بررسی چالش های مربوط به امنیت غذایی، دارویی و انرژی در منطقه و جهان با مشارکت اردن، مصر، عراق و شماری از کشورهای دیگر که به این نشست دعوت شده اند، از جمله فرانسه برگزار خواهد شد.

 

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه ایران نیز عصر فردا دوشنبه برای شرکت در این کنفرانس به اردن سفر می کند.

دور دوم کنفرانس بغداد بعد از ظهر سه شنبه به ریاست «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در مرکز کنفرانس «ملک حسین بن طلال» در منطقه «بحر المیت» در اردن برگزار می‌شود.

در این کنفرانس علاوه بر عمان و بحرین، نمایندگان ۹ کشور دیگر شرکت می کنند؛ نمایندگانی که آگوست گذشته نیز در اولین دور کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد (در شهر بغداد) گرد هم آمده بودند.

این کنفرانس درحالی برگزار می شود که سازمان امنیت عمومی اردن در بیانیه ای از تشدید تدابیر امنیتی و افزایش گشت زنی ها در استان های مختلف این کشور در پی ناآرامی های اخیر به علت مسائل معیشتی و گرانی سوخت خبر داد و تاکید کرد که هدف از این کار مقابله با اقدامات خرابکارانه، تضمین اجرای قانون و محافظت از امنیت شهروندان است.

سازمان سازمان امنیت عمومی اردن افزود که استقرار نیروهای امنیتی در استان های مختلف در راستای حفظ امنیت شهروندان، تامین آزادی رفت و آمد در تمام جاده ها، مقابله با متجاوزین به اموال عمومی و خصوصی و برخورد قانونی با خرابکاران است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه