کد خبر:299043
پ
هالند
سروش گزارش می‌دهد:

اعجوبه مهارنشدنی منچسترسیتی بالاتر از رونالدو، مسی و امباپه/ به هالند تعظیم کنید!

درخشش خارق العاده ارلینگ هالند، ستاره منچسترسیتی، او را در مسیر شکستن رکورد کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قرار داده است.

درخشش خارق العاده ارلینگ هالند، ستاره منچسترسیتی، او را در مسیر شکستن رکورد کریستیانو رونالدو و لیونل مسی قرار داده است.

 

*** اعجوبه مهارنشدنی منچسترسیتی

 

به گزارش سروش، تا به حال حتی یک بازیکن هم موفق نشده است در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در سن ۲۳ سالگی بیشتر از هالند گلزنی کند.

این بازیکن در دیدار هفته گذشته منچسترسیتی برابر کپنهاگن در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا که با پیروزی ۱-۳ این تیم و صعودش به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها همراه شد، چهل و یکمین گلش را به ثمر رساند و به رکورد سرخیو آگوئرو رسید.

با توجه به اینکه هنوز سال‌های بسیاری در سطح اول فوتبال پیش روی این ستاره نروژی است و با توجه به این موضوع که بسیاری از گلزنان بزرگ از این رقابت‌ها کنار رفته‌اند، او حالا در سن ۲۳ سالگی در جایگاه بیستم بهترین گلزنان لیگ قهرمانان ایستاده است اما خیلی زود بالا خواهد آمد.

 

1999560

 

بازیکنانی که بالاتر از او قرار دارند و هنوز در این رقابت‌ها حضور دارند محمد صلاح (۴۴)، کیلیان امباپه (۴۶)، توماس مولر (۵۴) و روبرت لواندوفسکی (۹۳) هستند. شانزده بازیکن دیگر هم یا بازنشسته شده‌اند یا در لیگ‌های دیگری مانند لیگ فوتبال آمریکا یا لیگ حرفه‌ای عربستان توپ می‌زنند.

وقتی درباره لیگ قهرمانان صحبت می‌کنیم نمی‌توانیم به بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو (۱۴۰ گل)، لیونل مسی (۱۲۹ گل) و لواندوفسکی (۹۳ گل) اشاره نکنیم. حالا جایگاه این سه بازیکن به شدت توسط هالند و البته امباپه تهدید می‌شود.

جالب است بدانید که این سه بازیکن در سن ۲۳ سالگی مجموعا کمتر از ۱۰۰ گل زده داشتند، در واقع آنها در این سن روی هم رفته ۹۱ گل به ثمر رسانده بودند.

 

*** کریستیانو رونالدو

 

این ستاره پرتغالی آغاز خوبی در رقابت‌های اروپایی نداشت و در فصل ۲۰۰۳ تنها بازیکنی در منچستریونایتد بود که در لیگ قهرمانان به میدان نرفت. او پس از آن به مدت شش فصل متوالی در مجموع ۴۰ بازی با شیاطین سرخ انجام داد و در سال ۲۰۰۸ در سن ۲۳ سالگی جام قهرمانی را به دست آورد. او در این چهل بازی تنها ۱۱ گل به ثمر رساند و ۲۶ بازی طول کشید تا اولین گلش را بزند که در دهم آوریل ۲۰۰۷ برابر رم به ثمر رسید.

 

1999561

 

*** لیونل مسی

 

مسی پیش از آن که ۲۳ ساله شود، هفت فصل در لیگ قهرمانان بازی کرد که همگی با پیراهن بارسلونا بود. این بازیکن در فصل ۲۰۰۴ برای اولین بار در لیگ قهرمانان برابر شاختار به میدان رفت و پس از آن توانست ۳۷ گل در ۵۷ بازی به ثمر برساند. اولین لیگ قهرمانان او در سال ۲۰۰۹ با پیروزی برابر منچستریونایتد و رونالدو به دست آمد.

 

1999562

 

*** روبرت لواندوفسکی

 

مهاجم حال حاضر بارسلونا پیش از ۲۳ سالگی تنها یک فصل در لیگ قهرمانان به میدان رفت. او در فصل ۱۲-۲۰۱۱ با بروسیا دورتموند در این رقابت‌‎ها حضور داشت و تنها یک گل برابر المپیاکوس یونان در نوزدهم اکتبر ۲۰۱۱ به ثمر رساند.

 

1999563

 

*** کیلیان امباپه

 

امباپه تنها بازیکنی است که توانایی رقابت با هالند را دارد. او تا پیش از ۲۳ سالگی موفق شده بود ۳۲ گل در لیگ قهرمانان به ثمر برساند. این آمار تا به امروز در سن ۲۵ سالگی برای او به ۴۶ گل رسیده است و باعث شده که با پنج گل بیشتر سه پله بالاتر از این ستاره نروژی قرار بگیرد.

 

1999564

 

*** ارلینگ هالند

 

هالند با درخشش در لیگ قهرمانان نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. او در شش بازی مرحله گروهی به همراه سالزبورگ توانست هشت گل به ثمر برساند و در پنجره نقل و انتقالات زمستانی همان سال راهی بروسیا دورتموند شد و در دو بازی هم دو گل برای این تیم زد.

این ستاره نروژی از آن زمان تا به حال ۳۱ گل دیگر در طول سه فصل و تیم حضورش در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است. آمارها نشان می‌دهد که تنها چند بازیکن هستند که توانایی رقابت با او را دارند و تقریبا هیچ بازیکنی نیست که بتواند رکورد او را با ۴۱ گل در ۳۷ بازی از آن خود کند.

 

1999565

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش