کد خبر:298413
پ
InShot_20240201_113750401
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

افزایش نرخ ارز در کشور منجر به رواج بی عدالتی و شکاف طبقاتی می‌شود/ بی ثباتی بازار ارز کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در کشور منجر به رواج بی عدالتی و شکاف طبقاتی می‌شود عنوان کرد بی ثباتی بازار ارز کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در کشور منجر به رواج بی عدالتی و شکاف طبقاتی می‌شود عنوان کرد بی ثباتی بازار ارز کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

 

*** بانک مرکزی مدیریت بازار عرضه و تقاضا  ارز را به ثبات برساند
 

 

به گزارش سروش، علی بابائی کارنامی در مورد افزایش قیمت ارز و تاثیر آن روی کسب و کارهای کشور، گفت:

نوسان نرخ ارز بر روی سیاست‌ های پولی، مالی و بانکی کشور تاثیر مثبت و منفی خواهد داشت، لذا با توجه به شرایطی که در کشور ایجاد شده است باید تمام موانع کسب و کارها از جمله افزایش نرخ ارز برداشته شود.

 

 

نماینده ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر نرخ ارز بر روی کسب و کارها تاثیر مستقیمی داشته است، افزود:

رشد بی رویه نرخ ارز منجر به بی ثباتی بازار خواهد شد این افزایش و کاهش تقاضا برای کالاهای واسطه‌‌ای که در تولید تاثیر مستقیمی دارد، نقش موثری داشته است.

 

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز یکی از مسیرهای کنترل بازار است، ادامه داد:

متغییر نرخ ارز یکی از انکار ناپذیر‌ترین  دلایلی است که می‌تواند بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی تاثیر مستقیمی بگذارد و شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که نرخ ارز به وضعیت ثابت برسد تا شاهد رونق کسب و کارها در کشور در  روزهای پایانی سال باشیم.

 

 

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه باید عرضه و تقاضای ارز  از سوی بانک مرکزی کنترل شود، اظهار داشت:

برای نظارت بر بازار ارز باید اقدامات ویژه‌ای صورت بگیرد و عرضه ارز را در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی مدیریت کنیم تا مشکلی برای اقتصاد کشور ایجاد نشود.

 

 

*** ذخیره ارزی کشور مناسب اما بازار ارز متلاطم
 

 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید مشوق‌هایی در نظر بگیرد تا برای برگشت ارز به بانک مرکزی و صندوق‌های متناسب با کنترل ارز دقت لازم صورت گیرد، گفت:

 اگر نیاز به اصلاح قوانین در خصوص موضوعات اقتصادی و بحث ارز وجود دارد نمایندگان مجلس قوانین لازم را در این خصوص اصلاح می‌کنند؛ بدیهی است که ذخیره ارزی کشور مثبت و بسیار خوب است و  اقداماتی که در مسیر اصلاحات ارز صورت می‌گیرد اما بازار ارزی کشور متلاطم است.

 

 

به گزارش سروش، بابایی در پایان با بیان اینکه نوسان نرخ ارز منجر به شکاف طبقاتی در جامعه می‌شود، خاطر نشان کرد:

در واقع اگر تورم و بی‌ثباتی در بازار ایجاد شود بی عدالتی و شکاف طبقاتی نیز افزایش می‌یابد و نارضایتی اجتماعی را دامن می‌زند.

 

 

 

انتهای پیام///