کد خبر:293916
پ
خرید+تضمینی+گندم
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

افزایش ۴۲ درصدی خرید گندم در استان مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان افزایش ۴۲ درصدی خرید گندم در مازندران عنوان کرد مطالبات گندمکاران استان که محصول خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دادند، پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان افزایش ۴۲ درصدی خرید گندم در مازندران عنوان کرد مطالبات گندمکاران استان که محصول خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دادند، پرداخت شد.

 

 

*** افزایش ۴۲ درصدی خرید گندم در استان مازندران
 

 

به گزارش سروش، عباسعلی وفائی‌نژاد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:

با سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید گندم، گام بلندی در زمینه خودکفایی در تأمین گندم برداشته شد. 

 

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران، افزود:

در کل کشور حدود ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته و بیش از ۱۲۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ خریداری صورت گرفت.

 

 

وی تصریح کرد:

با حرکت جهادی گام مهمی در خودکفایی محصول اساسی گندم و امنیت غذایی کشور برداشته شد و در سال جاری شاهد افزایش ۴۲ درصدی خرید تضمینی گندم در استان بودیم.

 

 

وفائی‌نژاد خاطرنشان کرد:

اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با راه‌اندازی ۳۲ مرکز خرید، ۱۱۸ هزار تن گندم از ۱۵هزار و ۳۹۶ کشاورز استان تحویل گرفت.

 

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد:

۳۸ هزار و ۳۴۶ سند تحویل گندم در مراکز ثبت شد که با توجه به رقم بالای تولیدات صورت گرفته و تحویل گندم به دولت، تسویه حساب کشاورزان تا شهریورماه با اصل قیمت گندم صورت گرفت که در استان مازندران رقم ۱۳۵۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد.

 

 

وفائی‌نژاد با بیان اینکه پرداخت مابه‌التفاوت نیازمند اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین منابع با روش‌های غیرتورمی و اصلاح بودجه بود اظهار کرد:

هم‌اکنون با پرداخت رقم ۱۷۶۳ میلیارد تومان با همه کشاورزان گندمکار استان مازندران تسویه حساب شد.

 

 

وی گفت:

تعداد معدودی از کشاورزان که شماره حساب بانکی اعلام شده از سوی آنها با مشکل مسدودی همراه بوده و پرداختی به آنها صورت نگرفت که باید هر چه سریع‌تر برای رفع مشکل اعلام حساب و پرداخت مابه التفاوت وجه گندم به اداره کل غله استان و بانک کشاورزی دارای حساب مراجعه کنند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه