کد خبر:297585
پ
طلا
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور:

الزام طلا فروشان به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از الزام طلا فروشان به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت خبر داد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از الزام طلا فروشان به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت خبر داد.

 

 

*** الزام طلا فروشان به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت
 

 

به گزارش سروش، موحدی بک نظر با بیان اینکه اخیرا جلسه‌ای با صنف طلا فروشان داشته‌ایم که در این جلسه تمامی صحبت‌ها و مسائل مربوط به این بخش مورد بحث قرار گرفت و در حال حاضر هیچ تغییری در روند پرداخت مالیات طلافروشان ایجاد نشده و همان روال قبلی و گذشته مالیات درحال انجام است، اظهار داشت:

هیچ نرخ و پایه جدیدی برای مالیات طلافروشان و سایر کسبه و مشاغل تعیین نشده است.

آنچه اتفاق می‌افتد فاکتور کاغذی که طلافروش‌ها به خریدار ارائه می‌دادند، که در حال حاضر مقرر شده همان فاکتور به صورت الکترونیک در سامانه مودیان هم ثبت شود در صورتی که این اقدام رخ دهد آن شفافیتی که به دنبال آن هستیم فراهم می شود که این به آن معنا است که چه میزان اصل طلاست، چه میزان سود و اجرت.

 

 

وی در ادامه، افزود:

همچنین مشخص می‌شود که میزان مالیات بر ارزش افزوده که وضع می‌شود برکل طلا اعمال نشده و صرفا بر اجرت و سود آن اعمال می‌شود.

 

 

*** مسئله اصلی طلا فروشان مالیات نبود
 

 

به گزارش سروش، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین، بیان داشت:

واقعیت این است که مسئله اصلی طلا فروشان مالیات نبود بلکه موضوع اصلی مربوط به الزاماتی بود که به واسطه پیاده سازی سامانه جامع تجارت برقرار شده بود.

در واقع یک سری تکالیفی از آن‌ها خواسته شده بود که مربوط به مالیات و سامانه مودیان و پیاده سازی قانون پایانه‌های فروشگاهی نبوده است.

شایعاتی مبنی بر نرخ ۲۵ درصد مالیات بر طلا یا الزام به ثبت کد ملی مصرف کننده و الزام به ثبت همه سرمایه طلای هر طلا فروش در سامانه مودیان درست نیست.

مثلا سازمان امور مالیاتی هیچ برنامه‌ای برای دریافت مالیات ۲۵ درصد از افراد و خریداران ندارد.

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه