کد خبر:295773
پ
بذرپاش بدون لوگو
وزیر راه و شهرسازی:

امارات سومین مقصد کالاهای ایرانی/ تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امارات سومین مقصد کالاهای ایرانی است، از تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امارات سومین مقصد کالاهای ایرانی است، از تجارت ۳۴ میلیارد دلاری تهران و ابوظبی خبر داد.

 

*** تجارت ایران و امارات

 

به گزارش سروش، مهرداد بذرپاش شامگاه دوشنبه ۲۹ آذر به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی در دیدار با سفیر این کشور در تهران، اظهار کرد:

دو کشور با برخورداری از اشتراکات فرهنگی و دینی و قرار گرفتن در منطقه‌ای بسیار مهم و حیاتی می‌توانند نقش مهمی در معادلات منطقه‌ای داشته باشند.

 

وی که در مراسم روز ملی امارات متحده عربی سخن می‌گفت به سفیر این کشور در تهران، گفت:

خوشبختانه روابط دو کشور در دو سال اخیر به شکل ملموسی در تمام حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و گردشگری رو به توسعه بوده و امیدواریم این روند با سرعت و شتاب بیشتری در سال‌های آینده ادامه یابد.

دولت سیزدهم در چارچوب توسعه روابط با همسایگان توجه ویژه‌ای به توسعه مناسبات با دولت و کشور امارات متحده عربی دارد و بر این باور است که همکاری دو کشور علاوه بر تامین منافع ملی و متقابل دو کشور می‌تواند آثار و برکات بسیاری برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه و توسعه و افزایش رفاه مردم این کشورها را به ارمغان آورد.

 

بذرپاش خطاب به سفیر امارات متحده عربی بیان کرد:

عزیمت و استقرار سفرای دو کشور طی یک سال اخیر ، تبادل هیأت‌های متعدد سیاسی و اقتصادی و خصوصاً برنامه‌ریزی برای دیدار مقامات عالی دو کشور در ماه‌های آینده بیانگر نگاه و رویکرد مثبت و سازنده رهبران دو کشور برای توسعه روابط و اعتماد متقابل شکل گرفته بین دو کشور است.

 

رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی اعلام کرد:

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته امارات سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی بوده و در عین حال رتبه نخست را در بین کشورهای صادرکننده کالا به ایران کسب کرده است.

مجموع مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته ۳۴ میلیارد دلار بوده است و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور زمینه را برای سرمایه‌گذاری متقابل در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

*** محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه فلسطین

 

به گزارش سروش، وزیر راه و شهرسازی در پایان و با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، تصریح کرد:

در چارچوب سیاست جمهوری اسلامی ایران خواستار توقف کامل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برقراری فوری آتش‌بس و گشایش مسیرهای لازم برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم غزه هستم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه