کد خبر:295953
پ
۶۲۱۵۳۷۹۵
سروش گزارش می‌دهد:

امید تازه برای جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان در افراد مسن

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور به فرمولاسیون نانو مکمل‌های کلسیم دست یافتند که به گفته آنها این نانو دارو امید تازه‌ای برای افراد مسن است که در صورت زمین خوردن، استخوان آنها دچار شکستگی نمی‌شود.

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور به فرمولاسیون نانو مکمل‌های کلسیم دست یافتند که به گفته آنها این نانو دارو امید تازه‌ای برای افراد مسن است که در صورت زمین خوردن، استخوان آنها دچار شکستگی نمی‌شود.

 

 

*** امید تازه برای جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان در افراد مسن

 

 

به گزارش سروش، فرهاد بخشی، مدیر عامل این شرکت فناور یکی از پلتفرم‌های تولید نانودارو را استفاده از فناوری لیپوزمال دانست و گفت:

در این فناوری دارو در داخل لیپوزم قرار می‌گیرد و در این فرمولاسیون، زمانی که دارو وارد معده می‌شود، بدون این که بدن به دارو حمله کند، دارو وارد روده شده و در آنجا باز می‌شود.

 

 

وی یکی از نمونه‌های بارز کاربرد این فناوری را در آهن ذکر کرد و یادآور شد:

استفاده از آهن برای برخی افراد موجب بروز مشکلات گوارشی می‌شود، ولی در فرمولاسیون لیپوزمال این مسائل مرتفع می‌شود.

 

 

این دانش‌آموخته رشته دکتری مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر افزود:

ما در کسب و کار خودمان ابتدا در بخش کلسیم ورود کردیم؛ چرا که پوکی استخوان یک مشکل رایج در کشور است، به گونه‌ای که براساس آمارها بیش از یک سوم از بانوان دچار مشکل پوکی استخوان هستند و این رقم در مردان ۲۰ درصد است. معمولا زمانی فرد از پوکی استخوان مطلع می‌شود که برای درمان فرصت زیادی ندارد. در چنین شرایطی یک شکستگی موجب بستری شدن بیمار می‌شود.

آنچه که ما انجام دادیم، این بود که از فناوری‌نانو برای ایجاد مکمل کلسیم استفاده کردیم. ابعاد کپسول دارو به یک پنجم کپسول‌های مکمل موجود در بازار کاهش پیدا کرد، در نتیجه بلع دارو ساده‌تر شد، ضمن آنکه جذب و اثربخشی مکمل نیز بهبود قابل توجهی یافت.

 

 

مدیر عامل این شرکت با اشاره به اثرات آهن نانویی این شرکت، گفت:

فردی با ۷۰ سال سن به مدت ۲ سال مبتلا به پوکی استخوان شده که در حال بدتر شدن بود و استفاده ۶ ماهه از این محصول مکمل کلسیم نانویی، منجر به بهبودی پوکی استخوان وی شد.

 

وی تاکید کرد:

در تست‌های سنجش پوکی استخوان سه منطقه سبز، زرد و قرمز وجود دارد. قرمز ناحیه‌ای است که پوکی استخوان وجود دارد، زرد جایی است که درد استخوانی می‌تواند وجود داشته باشد و ناحیه سبز، بخش نرمال استخوانی است.

بیمارانی که از این مکمل‌های نانویی کلسیم استفاده می‌کنند، از ناحیه قرمز خارج شده و وارد ناحیه زرد و حتی در بخش سبز قرار می‌گیرند.

این نتایج یک پیشرفت قابل توجه در حوزه مکمل‌های کلسیم بود و افراد مسن می‌توانند امیدوار باشند که با یک  زمین خوردن ساده، دچار شکستگی و مشکلات جدی نمی‌شوند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه