کد خبر:288483
پ
۱۳۵۵۰۲_orig
 مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی:

انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت ۶ فروند کشتی در دریای خزر

 مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت ۶ فروند کشتی در دریای خزر خبر داد.

 مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت ۶ فروند کشتی در دریای خزر خبر داد.

 

 

*** انعقاد قرارداد با روسیه برای ساخت ۶ فروند کشتی در دریای خزر

 

 

به گزارش سروش، علی اکبر صفایی در حاشیه سومین نشست سه‌جانبه ایران هند و روسیه در جمع خبرنگاران درباره توافقات انجام شده با این دو کشور در حوزه حمل‌ونقل دریایی، با بیان اینکه با تعهد ارائه شده توسط بخش‌های خصوصی ایران، هند و روسیه ترانزیت از این مسیر رونق بیشتر می‌گیرد، گفت:

درباره سرمایه‌گذاری روسیه در بنادر شمالی کشور به توافقات قابل توجهی دست یافتیم و در حال تهیه قرارداد هستیم.

 

وی با اشاره به انجام توافقات با روسیه در خصوص ورود و ساخت کشتی‌های جدید نیز گفت:

با تسهیلات خوبی که از سوی روسیه برای واردات کشتی در نظر گرفته شد، تاکنون ۳۰ فروند کشتی وارد دریای خزر شده که در کاهش نرخ تمام شده حمل‌ونقل دریایی بسیار تاثیر گذار است.

 

صفایی افزود:

درباره ساخت کشتی در دریای خزر چه در روسیه و چه در ایران نیز قراردادهایی برای چهار فروند کشتی در ایران و ۲ فروند کشتی در داخل روسیه، توسط دو کشور توافق و مقرر شد روسیه عدد قابل توجهی از فاینانس در اختیار شرکت‌های ایرانی و سایر شرکت‌هایی که قصد ساخت کشتی در روسیه دارند، قرار دهد.

 

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:

همچنین درباره توسعه ناوگان در دریای جنوب که هند و کشورهای حوزه خلیج فارس را به بندرعباس وصل می‌کند و سرمایه‌گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس، در حال تهیه قرارداد هستیم تا در بنادر شهید رجایی در مسیر ریلی و فعالیت‌های بندری، ساخت و خرید کشتی و حتی لایروبی سرمایه‌گذاری کنند.

 

وی ادامه‌داد:

در این جلسه به تفاهم‌های جدیدی در این حوزه دست یافتیم و به عملیاتی کردن این توافق‌ها نزدیک‌تر شدیم.

 

صفایی درباره حجم ترانزیت دریایی کشور اظهار داشت:

سالیانه بیش از ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال به جنوب انجام می‌شود که به طور عمده از طریق دریا وارد شده و از مسیر ریلی و جاده‌ای به سمت شمال ادامه می‌یابد.

 

 به گزارش سروش، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان با بیان اینکه همه تلاش ما برای افزایش تسهیلات در حوزه زیرساخت‌ها، روبنایی و رفع مشکلات ترانزیت است، افزود:

تاکنون نیز همه کشورهای عضو کریدور شمال به جنوب در همین مسیر فعالیت کردند.

پایان سال ۲۰۲۳ جلسه‌ای درباره همه این موضوعات مطرح شده با ۱۳ کشور عضو کریدور شمال- جنوب برگزار خواهد شد و ایجاد دبیرخانه دائمی برای کشورهای عضو نیز از دیگر موضوعات مورد پیگیری است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه