کد خبر:294409
پ
۶۲۷۸۱۲۶۸
سروش گزارش می‌دهد:

انگلیس با کمک شرکت «اکسیوم اسپیس» فضانورد به مدار می‌فرستد

آژانس فضایی انگلیس برای انجام ماموریت‌های سرنشین‌دار یک قرارداد با شرکت فضایی خصوصی اکسیوم اسپیس امضا کرده است.

آژانس فضایی انگلیس برای انجام ماموریت‌های سرنشین‌دار یک قرارداد با شرکت فضایی خصوصی اکسیوم اسپیس امضا کرده است.

 

 

*** انگلیس با کمک شرکت «اکسیوم اسپیس» فضانورد به مدار می‌فرستد

 

 

به گزارش سروش، تیم پیک(Tim Peake)، فضانورد انگلیسی احتمالا برای انجام ماموریتی دو هفته‌ای از بازنشستگی خارج می‌شود.

آژانس فضایی بریتانیا و شرکت اکسیوم اسپیس قراردادی را برای پیگیری یک ماموریت تجاری با حمایت مالی امضا کردند که می‌تواند چهار فضانورد بریتانیایی را به مدار زمین بفرستد. هیچ جدول زمانی برای این پرواز اعلام نشده است.

این فضانورد به همراه سه تن دیگر احتمالا به زودی برای یک ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز می‌کنند.

طبق ‌بیانیه‌ای که در روز ۲۷ اکتبر توسط آژانس فضایی انگلیس(UKSA) منتشر شده است، فضانوردان انگلیسی برای انجام تحقیقات علمی، نمایش دادن فناوری‌های جدید و شرکت در فعالیت‌های آموزشی و ترویجی دو هفته را در مدار خواهند گذراند.

شرکت «اکسیوم اسپیس» با انجام ماموریت‌های خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS)، همکاری با ناسا برای آموزش و مشارکت با اسپیس‌ایکس برای حمل‌ونقل محموله برای خود نامی دست و پا کرده است.

اکسیوم اکنون بر روی همکاری با آژانس‌های فضایی ملی، از جمله آژانس فضایی انگلیس که به دنبال افزایش علاقه‌مندی و سرمایه‌گذاری در فضا است، تمرکز کرده است.

جورج فریمن(George Freeman)، نماینده پارلمان وزارت علوم، نوآوری و فناوری انگلیس می‌گوید چشم‌انداز یک ماموریت تاریخی با اکسیوم اسپیس این پتانسیل را دارد که الهام بخش نسل جدید برای رسیدن به ستاره‌ها باشد، در حالی که از تلاش‌های ما برای ایجاد یکی از خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین اقتصادهای فضایی در جهان حمایت می‌کند.

آژانس فضایی انگلیس همچنین از دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و صنعت در مورد محموله‌های احتمالی برای این ماموریت درخواست اطلاعات می‌کند.

تیم پیک، اولین فضانورد آژانس فضایی اروپا(ESA) که از ایستگاه فضایی بین‌المللی بازدید کرده است، از دوران بازنشستگی خارج می‌شود تا گروهی چهار نفره از فضانوردان را رهبری کند.

این حرکت از حمایت آژانس فضایی اروپا نیز برخوردار است. دانیل نوینشواندر(Daniel Neuenschwander)، مدیر اکتشافات انسانی و رباتیک در آژانس فضایی اروپا می‌گوید که آژانس در حال کار بر روی آماده سازی اروپا برای دوران پس از ایستگاه فضایی بین‌المللی و توسعه یک اقتصاد تجاری پایدار در مدار پایین زمین است.  

نوینشواندر می‌گوید: این پرواز منحصر به فرد به آژانس فضایی اروپا اجازه می‌دهد تا اقدامات خود را با طرح‌های مشارکتی جدید افزایش دهد و همراه با بریتانیا مجموعه‌ای از آزمایش‌های تحقیقاتی را اجرا کند که دانش اکتشاف در داخل و برای اروپا را بهبود خواهد بخشید.

آژانس فضایی اروپا و اکسیوم اوایل ماه جاری یک تفاهم‌نامه امضا کردند تا فرصت‌های مشترک را بررسی کنند. این در حالی است که مارکوس وانت(Marcus Wandt) سوئدی در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد شد.

اکسیوم علاوه بر تسهیل سفرها به مدار پایین زمین، همچنین در حال توسعه زیستگاه‌های خود است که به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌پیوندد اما می‌تواند جدا شده و به‌عنوان یک ایستگاه فضایی خصوصی به‌طور مستقل نیز عمل کنند.

هدف این شرکت این است که اولین پایگاه خود را در سال ۲۰۲۶ راه‌اندازی و به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه