کد خبر:290522
پ
رضا محتشمی‌پور
معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت:

بار اصلی تولید معادن کشور بر دوش ۳۰ معدن از ۱۲ هزار محدوده معدنی کشور است/ ۴ هزار معدن غیر فعال در کشور وجود دارد/ اولویت نخست کشور در بخش معدن توسعه صنایع فرآوری است

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت با بیان اینکه بار اصلی تولید معادن کشور بر دوش ۳۰ معدن از ۱۲ هزار محدوده معدنی کشور است، از غیر فعال بودن  ۴ هزار معدن  در کشور خبر داد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صمت با بیان اینکه بار اصلی تولید معادن کشور بر دوش ۳۰ معدن از ۱۲ هزار محدوده معدنی کشور است، از غیر فعال بودن  ۴ هزار معدن  در کشور خبر داد.

 

 

*** اولویت نخست کشور در بخش معدن توسعه صنایع فرآوری است

 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، رضا محتشمی‌پور در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته، ضمن بیان اینکه اولویت اول کشور در بخش معدن توسعه صنایع فرآوری است، اظهار داشت:

حدود ۱۲ هزار محدوده معدنی در کشور وجود دارد که از این تعداد به‌طور تقریبی بیش از ۲ سوم را معادن کوچک تشکیل می‌دهد.

 

 

وی با بیان اینکه اولویت اول کشور در بخش معدن توسعه صنایع فراوری است، افزود:

بار اصلی تولید معادن کشور بر دوش کمتر از ۳۰ معدن است و در این میان ۴ هزار معدن غیر فعال در کشور وجود دارد که عمدتا کوچک بوده و در زمینه ساختمانی، شن و ماسه فعالیت می‌کند.

 

 

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، چالش‌های پیش‌روی معادن کشور را رکود بازار به‌ویژه در طی سال‌های گذشته عنوان کرد و یادآور شد:

این موضوع به‌ویژه در بخش ساختمانی بیشتر نمود داشته و در واقع معادن کوچک را دچار مشکل کرده است.

محدودیت‌هایی که در سال‌های قبل در زمینه تامین ماشین‌آلات مورد نیاز ایجاد شده بود، هرچند با ساز و کارهایی رفع شد اما اثرات آن باقی مانده است.

 

 

*** نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته
 

 

به گزارش سروش، گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی و تجهیزات وابسته، با حضور معاون وزیر صمت و مسئولان استانی در محل نمایشگاه های بین‌المللی کاسپین استان زنجان افتتاح شد.

این نمایشگاه به لحاظ کمی (متراژ) ۱۵ درصد نسبت به دوره گذشته افزایش داشته و در غرفه ماشین‌آلات معدنی هم رتبه بسیار بالایی دارد و ۷۰ شرکت کننده از استان‌های تهران، اصفهان، البرز، قزوین، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و نمایندگانی از کشورهای سوئد، نروژ، چین و ترکیه در آن شرکت کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه