کد خبر:289139
پ
حسین+نوش+آبادی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

بازی باخت باخت سیاست قیمت‌گذاری دستوری/ وجود چنین سیاستی نارضایتی مصرف کننده و تولیدکننده را به همراه داشته است/ واردات خودرو می‌تواند شکاف میان عرضه و تقاضا را جبران کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست قیمت‌گذاری دستوری نارضایتی مصرف‌کننده و تولیدکننده را به همراه داشته است، نسبت به اصلاح چنین سیاستی‌های در صنعت خودرو تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست قیمت‌گذاری دستوری نارضایتی مصرف‌کننده و تولیدکننده را به همراه داشته است، نسبت به اصلاح چنین سیاستی‌های در صنعت خودرو تاکید کرد.

 

 

*** سیاست‌گذاری‌های صنعت خودرو
 

 

به گزارش سروش، حسین نوش آبادی در خصوص سیاست‌گذاری‌ها در صنعت، خودرو، اظهار داشت:

متاسفانه به کارگیری سیاست های غلط در صنعت خودرو نظیر قیمت گذاری دستوری، خودروسازی کشور را در وضعیتی نا بسامان قرار داده است.

 

 

وی با بیان این‌که سیاست قیمت گذاری دستوری نارضایتی مصرف کننده و تولیدکننده را به همراه داشته است، افزود:

از یک طرف تولید کننده از قیمت های دستوری گله مند است و از طرفی مصرف کننده با مقایسه قیمت و کیفیت خودروهای داخلی و خارجی دچار دوگانگی شده است و ادامه این سیاست صنعت خودرو را دچار وضعیتی آشفته تر خواهد کرد.

 

 

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس بر اصلاح سیاست ها در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت:

سیاست هایی را باید در صنعت خودرو دنبال کرد که هم خودروساز شورای رقابت و دولت را متهم به قیمت گذاری دستوری نکند و از تولیدات خود احساس رضایت کند و هم نگرانی مردم بابت افزایش قیمت خودروهای داخلی رفع شود.

 

*** با واردات خودرو عطش مردم برای خرید خودروهای خارجی در کشور از بین خواهد رفت
 

 

به گزارش سروش، عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی در پایان و با اشاره به این‌که جز معدود کشورهای خودروساز دارای مشکل در دنیا هستیم، یادآور شد:

خودرو در همه کشورها کالای مصرفی است اما قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو ما موجب اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار و تبدیل خودرو از کالا مصرفی به سرمایه ای و در نهایت زمینه ساز توزیع رانت و ایجاد فضای دلالی و سوداگری در کشور شده و لازم است مدیران و سیاست گذاران این حوزه با ارایه راهکارهای موثر برای رفع چالش ها در صنعت خودرو اقدام کنند.

واردات خودرو یکی از راهکارهایی است که با ایجاد رقابت می تواند به ورود تکنولوژی های جدید به صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور و بهبود کیفیت خودروهای داخلی کمک کند.

بدین ترتیب مردم با مقایسه خودروهای داخلی و خارجی به این نتیجه خواهند رسید که خودرو داخلی دارای کیفیت بهتری است و قطعا عطش مردم برای خرید خودروهای خارجی در کشور از بین خواهد رفت.

علاوه بر این واردات خودرو می تواند شکاف میان عرضه و تقاضا که موجب افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار شده را جبران کند.

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه