کد خبر:284274
پ
رسولی نژاد
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

برای تحقق شعار سال باید تغییراتی در تعدادی از وزارتخانه‌ها ایجاد شود/ آقای وزیر صمت با این همه قطع گاز و برق در صنایع، چطور سال گذشته صنعت کشور ۱۱٫۶ درصد رشد داشته است؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس مهم ترین عامل برای تحقق شعار سال را عوامل اجرایی دانست و تاکید کرد برای تحقق شعار سال باید تغییراتی در تعدادی از وزارتخانه‌ها ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس مهم ترین عامل برای تحقق شعار سال را عوامل اجرایی دانست و تاکید کرد برای تحقق شعار سال باید تغییراتی در تعدادی از وزارتخانه‌ها ایجاد شود.

 

*** الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۲

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، سیداحمد رسولی نژاد در گفتگو با رادیو درباره شعار سال مهار تورم، رشد تولید عنوان کرد:

سالیان متعددی است که رهبر معظم انقلاب شعار هر سال را با دقت بسیار نام گذاری و متوجه بخش اقتصادی کرده اند.

از جمله؛ رونق تولید، جهش تولید، حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال و …امسال هم مهار تورم و رشد تولید را داریم و از دیدگاه من مهم ترین عامل برای تحقق شعار سال، عوامل اجرایی خواهد بود.

در فضای رسانه، بین مردم و نخبگان، اشکال و ایرادی که همواره بر ما گرفته می شود که کارهای ما بیشتر جنبه شعاری دارد؛ مانند؛ بنر، پلاکارد، سمینار، اعلام حمایت، تجمع و تغییر سربرگ ها که برای شعار سال است، نتیجه همه مباحث این خواهد شد که اگر بدین شکل باشد ما به اهدافمان در پایان سال نخواهیم رسید.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروز و سخنرانی ایشان در مشهد مقدس گفت:

اگر ما بخواهیم به اهدافمان برسیم، عامل اجرایی حائز اهمیت خواهد بود، تعارف را باید کنار بگذاریم و آقای رئیس جمهور هم متوجه این موضوع شدند و بارها در جلسات غیر علنی، جلسات خصوصی که ما نمایندگان مجلس با رئیس جمهور داشتیم که بخش اقتصادی دولت ضعیف است و باید این را بپذیریم.

 

رسولی نژاد درباره اینکه برخی از وزرای کابینه باید تغییر پیدا کنند گفت:

ما در حال حاضر چند تا وزیر در نوبت استیضاح داریم، اما این اقدام زمان خواهد برد و درخواست استعفا باید توسط خود وزیر صورت بگیرد و یا برکناری که توسط رئیس جمهور اقدام شود همچنین رئیس جمهور در پیام نوروزی نکاتی را بیان کرد که نسبت به افرادی که ضعیف و ناتوان هستند، برخورد خواهد کرد و الان بیش از یک سال و نیم از شکل گیری دولت گذشته است و رئیس جمهور به اندازه کافی متوجه شده که نقاط ضعف دولت در کجاست و باید اقدام کند.

 

*** با این همه قطع گاز و برق در صنایع، که در سال گذشته صورت گرفت، چطور صنایع رشد داشته است؟

 

به گزارش سروش، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان و با بیان اینکه وزیر در گزارش نوروزی مدعی هستند که صنعت ما در سال گذشته ۱۱/۶ درصد رشد داشته است، تاکید کرد:

با این همه قطع گاز و برق در صنایع، که در سال گذشته صورت گرفت، چطور صنایع رشد داشته است؟

در وزارت کشور، رسولیان معاون وزیر صمت در ایامی که جلسات اضطراری در حضور وزیر کشور برگزار شد، اعلام کرد که سال‌های قبل اگر برق در تابستان در صنایع ما قطع می‌شد ۱۵ تا ۲۰ روز بوده است.

قطع برق کارخانجات در نیمه اول سال گذشته چهار ماه طول کشید و بعد فاصله بین قطع برق تا قطع گاز که معمولا یک فاصله چهار الی پنج ماهه بود و در زمستان مثلا ۲۰ روز قطع گاز داشتیم، در زمستان سال گذشته در کارخانجات برای اولین بار قطع گاز و برق را با هم داشتیم.

به عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن که دو سال نائب رئیس این کمیسیون بودم و از نزدیک وضعیت صنایع کشور را مشاهده می کنم، نباید آمارسازی و نباید اطلاعات غلط به رئیس جمهور ارائه کنیم و همچنین بر‌ مبنای اطلاعات غلط ما رئیس جمهور اظهار نظری می کنند که در صنعت نمی بینیم.

به عنوان نماینده مجلس به صورت متمادی مسائل و مشکلات را منتقل می کنیم و البته که طبق ( اصل هفتاد و ششم قانون اساسی ) ابزار‌هایی نظارتی مثل تحقیق و تفحص، سوال، استیضاح را داریم، اما این کافی نخواهد بود و ما نمی توانیم هر روز وزیر استیضاح کنیم. اگر بخواهیم که شعار سال تحقق پیدا کند عامل اصلی، عوامل اجرایی خواهد بود.

وزرا، مدیران توانمند، کارآمد‌ و مدبر، آشنای به کار و متخصص باید کار را پیش ببرند، حالا شعار اعلام شد و همگی اعلام حمایت نمایند، اما مردم، رسانه ها باید در عمل ببینند ما جلساتی داشتیم و نیز پیگیرهایی داریم، من معتقدم اگر این شعار می خواهد تحقق پیدا کند در سه ماه اول سال، حداقل در چهار الی پنج وزارتخانه تغییرات را توسط رئیس جمهور داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه