کد خبر:293507
پ
photo6028474903814059810-6
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران:

برنامه‌ریزی احداث ۱۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر در کشور/ تعیین تکلیف احداث بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط بخش صنعت

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران با بیان اینکه برای احداث ۱۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر برنامه‌ریزی شده است، از تعیین تکلیف احداث بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط بخش صنعت خبر داد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران با بیان اینکه برای احداث ۱۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر برنامه‌ریزی شده است، از تعیین تکلیف احداث بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط بخش صنعت خبر داد.

 

 

*** چشم‌اندار صنعت تجدیدپذیر در کشور
 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، محمود کمانی با بیان اینکه برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور در دو سال اخیر ریل‌گذاری‌های خوبی انجام و برای احداث ۱۰ هزار مگاوات برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت:

برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر را داشتیم که در ابتدای سال ۱۴۰۱ مصوبه احداث چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی از شورای اقتصاد اخذ شد.

در چهار مرحله مناقصه‌ای برگزار شد و تا الان حدود سه هزار مگاوات آن تعیین تکلیف شده و بقیه هم در مرحله بعدی مناقصه تعیین تکلیف خواهد شد.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری که در این مناقصه‌ها برنده شده‌اند طبق قراردادی که با ساتبا منعقد می‌کنند اقدام به احداث نیروگاه می‌کنند.

این نیروگاه‌ها در دوره یک تا دو سال بسته به ظرفیتی که هر شرکت سرمایه‌گذار در مناقصه شرکت کرده احداث می‌شوند.

 

 

وی در ادامه، تصریح کرد:

برنامه‌ریزی بر این است که میزان بیشتری از قولی که دولت برای احداث ۱۰ هزار مگاوات داده، انجام شود؛ اما فعلاً مجوز ۴ هزار مگاوات خورشیدی گرفته شده که تا کنون سه هزار مگاوات آن تعین تکلیف شده است.

همچنین مصوبه احداث ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات دیگر نیز اخیراً اخذ شده و علاوه بر آن هنوز مصوبه برای سه هزار مگاوات نیروگاه بادی هم داریم که منتظریم تا مصوبه آن در شورای اقتصاد تأیید شود.

 

 

*** احداث نیروگاه تجدیدپذیر توسط بخش صنعت
 

 

به گزارش سروش، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران در پایان و با بیان اینکه احداث نیروگاه تجدیدپذیر توسط بخش صنعت هم پیگیری می‌شود که تا کنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات تعیین تکلیف شده و شرکت‌ها مشخص و پروانه‌ها احداث صادر شده است که پیگیری اجرای آن را انجام می‌دهیم، بیان داشت:

همچنین احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر از روش‌های دیگر مانند احداث از طریق تابلوی برق سبز، ایجاد شهرک‌های خورشیدی، احداث نیروگاه در شهرک‌های صنعتی و نیروگاه‌های انشعابی غیر حمایتی و حمایتی جز برنامه‌ها است.

به هر حال برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر دو مرحله اصلی در نظر گرفته شده که یکی مدل‌سازی‌ها، گرفتن مجوزها و تأمین منابع مالی است که بخش زیادی در این دو سال انجام شده است.

اکنون باید دنبال اجرا و احداث تجدیدپذیرها باشیم که اجرا هم عمدتاً توسط بخش خصوصی در حال انجام است و امیدواریم شرکت‌ها تعهدات خود را انجام دهند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه