کد خبر:300243
پ
کنعانی
سخنگوی وزارت امور خارجه:

برنامه‌های وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی/ برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ اردیبهشت

سخنگوی وزارت امور خارجه، برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی را تشریح کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی را تشریح کرد.

 

 

*** برنامه وزارت خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی

 

 

به گزارش سروش، ناصر کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری درباره دیپلماسی اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی، اظهار داشت:

جمهوری اسلامی در موضوع مناسبات خارجی خود مسئله ارتباطات اقتصادی و تجاری و ارتقاء سطح همکاری با کشورها را به عنوان یکی از اولویت های بسیار مهم مد نظر دارد و در چارچوب مناسبات دو جانبه و همچنین حفظ، مشارکت و ارتقاء حضور در ساز و کارهای چندجانبه را مدنظر قرار داده است.

با توجه به نامگذاری شعار سال نیز در سال جدید با جدیت بیشتری این موضوع باید در دستور کار وزارتخانه های اقتصادی و همچنین دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد و در همین چارچوب ظرفیت های دستگاه دیپلماسی را بیش از گذشته به خدمت خواهیم گرفت.

 

 

*** برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ 

 

 

وی در ادامه افزود:

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی موسوم به ایران اکسپو از تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار خواهد شد که این امر نیز در راستای سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی و استفاده از ظرفیت های بالای نمایشگاهی کشور است.

سازماندهی این نمایشگاه با همکاری‌های سازنده وزارت خارجه و وزارت صمت انجام شده است و هماهنگی‌ها و اطلاع رسانی‌ها نیز انجام شده است.

گزارش‌های خوبی را از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور مبنی بر سطح خوب و استقبال علاقه‌مندان خارجی از این نمایشگاه است.

 

 

به گزارش سروش، سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان، اظهار داشت:

کلیه نشست ها، رویدادها، نمایشگاه‌ها و همایش های دوجانبه، منطقه‌ای و چندجانبه‌ای که برنامه‌ریزی شده بود برگزار بشه در زمان مقرر خودش با قدرت برگزار خواهد شد و بر اساس رویه معمول وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی کاملا آمادگی دارند که شرکت در این رویدادها را تسهیل کنند.

امیدواریم تولید ملی را با مشارکت شرکت‌های ایرانی و مشارکت مردمی به حداکثر امکان ارتقاء دهیم و از ظرفیت ملت و دولت برای ارتقاء مناسبات تجاری استفاده کنیم.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش