کد خبر:299636
پ
زنگنه
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد

برنامه هفتم چه نقشی در تحقق شعار سال خواهد داشت؟/ شرط عملی شدن شعار جهش تولید با مشارکت مردم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که تحقق شعار سال با اجرای دقیق برنامه هفتم میسر می‌شود، الزامات عملی شدن این شعار را تشریح کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که تحقق شعار سال با اجرای دقیق برنامه هفتم میسر می‌شود، الزامات عملی شدن این شعار را تشریح کرد.

 

*** الزامات تحقق شعار سال

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، محسن زنگنه در مصاحبه با رادیو، اظهار داشت:

تحقق شعار سال با اجرای دقیق برنامه هفتم میسر می شود؛ برنامه هفتم با ۲سال تاخیر و تدوین ۷ماهه با هدف رشد ۸درصدی و تورم تک رقمی در بندها و فصول مختلف به تصویب رسید.

 

وی با اشاره به راه های تامین منابع افزود:

برای رسیدن به جهش تولید فقط منابع دولتی کافی نیست بلکه باید از حوزه های مختلف داخلی و سرمایه گذاری خارجی فراهم شود تا در رشد موثر باشد.

به دلیل ظرفیتهای موجود کشور با مشارکت صندوق توسعه عملا شاهد فراهم آمدن امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع نفت و گاز، آبخیزداری و منابع آب، برق، انرژی و اماکن متعلق به دولت همچون مجتمع های فرهنگی ورزشی و.. خواهیم بود.

 

زنگنه با اشاره به رسیدن به رشد ۸درصدی در برنامه هفتم خاطر نشان کرد:

در حوزه بانک‌ها، بازار سرمایه با طراحی اوراق مختلف برای جلب مشارکت مردم در پروژه های زیرساختی، شرکتهای دولتی، صندوق ها بازنشستگی، شرکتهای هواپیمایی، ریلی، ترانزیت با رفع موانع و تسهیل مشارکت ها و مردمی سازی اقتصاد به اهداف مورد نظر در برنامه هفتم و جهش تولید دست خواهیم یافت.

 

*** لزوم توجه مجلس و دولت به برنامه هفتم

 

به گزارش سروش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان و با تاکید بر بیانات هوشمندانه مقام معظم رهبری به عنوان منظومه ایی منسجم، راهبردی از گذشته تا امروز، تصریح کرد:

ایشان بر لزوم توجه مجلس و دولت به برنامه هفتم تاکید ورزیدند و آن را باعث رشد اقتصادی دانستند؛ لذا مجلس و دولت با اهتمام به بندها و فصول آن سعی در تحقق اجرای برنامه هفتم دارند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع