کد خبر:290156
پ
۱۷۰۵۴۹۴۳۲
سروش گزارش می‌دهد:

برگزاری رزمایش مشترک هند و امارات در خلیج فارس

رزمایش مشترک دو روزه هند و امارات در خلیج فارس با هدف افزایش امنیت دفاعی و مشارکت استراتژیک میان دو کشور برگزار شد.

رزمایش مشترک دو روزه هند و امارات در خلیج فارس با هدف افزایش امنیت دفاعی و مشارکت استراتژیک میان دو کشور برگزار شد.

 

 

*** برگزاری رزمایش مشترک هند و امارات در خلیج فارس

 

 

به گزارش سروش، نیروی دریایی هند اعلام کرد هند و امارات مانور دریایی مشترکی را با هدف افزایش قابلیت های عملیاتی مشترک بین نیروی دریایی دو کشور به پایان رسانده اند.

این رزمایش با اسم رمز «زاید تَلوار» (شمشیرِ زاید، تلوار در زبان هندی به معنی شمشیر است) در سواحل امارات از ۸ تا ۱۱ اوت (۱۷ تا ۲۰ مرداد) برگزار شد.

ناوهای نیروی دریایی هند که در این رزمایش شرکت کردند روز سه شنبه به بندر رشید در دبی رسیدند.

این رزمایش دو روزه یک هفته پس از آن برگزار شد که بزرگترین ناوشکن موشکی چنای، با طراحی بومی نیروی دریایی هند برای مأموریتی در دریای سرخ، از جمله ارتباط با بندر جده و تمرین با کشتی الجبیل نیروی دریایی سلطنتی عربستان سعودی، در آب های عربستان مستقر شد.

در بیانیه نیروی دریایی هند آمده است که هر دو کشور توافق کرده‌اند تا تعامل بین نیروی دریایی خود را افزایش دهند تا به طور مشترک با چالش‌هایی چون دزدی دریایی، قاچاق، قاچاق انسان رو به رو شده و تقویت امنیت دریایی و انجام عملیات‌های مشترک بشردوستانه و امداد رسانی در صورت نیاز را در برنامه داشته باشند.

کارشناسان معتقدند افزایش همکاری نظامی بین هند و کشورهای خاورمیانه روابط اقتصادی و استراتژیک را تعمیق خواهد داد.

«رانجیت کومار»، کارشناس امور استراتژیک مستقر در دهلی نو، گفت: به طور سنتی، تعاملات هند با منطقه غرب آسیا بیشتر بر انرژی و مهاجران متمرکز بود اما همکاری های دفاعی و امنیتی به عنوان محرک اصلی روابط اقتصادی و استراتژیک پیوند محکم تری ایجاد کرده است.

وی گفت: هند منطقه خلیج فارس را به عنوان همسایه بلافصل خود می‌داند و در اکولوژی ژئوپلیتیکی که به سرعت در حال تغییر است، هم هند و هم کشورهای خلیج فارس، تعمیق اعتماد متقابل، همکاری و مشارکت در عرصه دفاعی را در راستای منافع ملی خود می‌دانند.

 

 

«محمد سلیمان»، مدیر مؤسسه خاورمیانه مستقر در واشنگتن، گفت:

افزایش روابط دفاعی با خاورمیانه نشان می دهد که این منطقه چقدر برای منافع ژئوپلیتیک هند اهمیت دارد.

 

 

وی افزود:

خاورمیانه برای استراتژی دفاعی و ژئوپلیتیکی هند به دلیل نقش آن در امنیت انرژی، مسیرهای تجاری، گسترش نفوذ ژئوپلیتیکی وافزایش قدرت دریایی برای حفاظت از منافع در دریا، حیاتی است.

 

 

سلیمان گفت:

رزمایش های دریایی روابط دوجانبه را به طور قابل توجهی تقویت می کند، امنیت دریایی را بهبود می دهد و ثبات منطقه را ارتقا می بخشد و سیگنال های دیپلماتیک ارسال می کند.

 

 

رزمایش زاید تلوار، پس از افزایش روابط هند و امارات در سال ۲۰۱۵ برنامه ریزی شد و اولین تمرین آن در سال ۲۰۲۱ برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه