کد خبر:286189
پ
۴۲۵۹۰۵۳
نایب رئیس جامعه جراحان ایران:

برگزاری کنگره جامعه جراحان ایران پس از توقف ۳ ساله

نایب رئیس جامعه جراحان ایران از برگزاری کنگره جامعه جراحان ایران پس از توقف ۳ ساله خبر داد.

نایب رئیس جامعه جراحان ایران از برگزاری کنگره جامعه جراحان ایران پس از توقف ۳ ساله خبر داد.

 

 

*** برگزاری کنگره جامعه جراحان ایران پس از توقف ۳ ساله

 

 

به گزارش سروش، کاظم عباسیون با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین کنگره جامعه جراحان ایران از ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت:

جامعه جراحان ایران از ۱۱ انجمن تشکیل شده و در کنگره‌های سالانه هر گروه مرتبط با رشته جراحی خود همکاری دارد و اقدام به اجرای برنامه‌های علمی و بازآموزی توسط انجمن مربوطه می‌کند.

در کنگره امسال نیز همانند دوره‌های پیشین مسائل علمی و پزشکی مطرح خواهد شد و در خلال برنامه افتتاحیه ضمن بزرگداشت استادان پیشکسوت جراحی از سخنرانان مدعو قدردانی خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند تروما و تصادفات، سرطان‌ها، چالش‌های آموزش پزشکی، تکنیک‌های نوین جراحی و صدها عنوان مهم در راستای تشخیص و درمان بیماری‌ها طی پنج روز برگزاری کنگره در سالن‌های مختلف به شکل سخنرانی و مقالات علمی و همچنین کارگاه‌های آموزشی، جراحی زنده و سینه کلینیک ارائه خواهد شد، گفت:

در مراسم افتتاحیه رئیس جامعه جراحان ایران و علی ملک حسینی پایه گذار پیوند کبد در ایران و یکی از پنج جراح برتر پیوند کبد در دنیا نیز سخنرانی اختصاصی خواهند کرد.

همچنین در کنگره امسال حشمت الله کلباسی از پایه گذاران جراحی درون بین و لاپاراسکوپی کشور سخنرانی خواهد داشت.

 

 

عباسیون با عنوان این مطلب که اپیدمی کرونا منجر به تعویق سه ساله برگزاری کنگره‌های سالانه جامعه جراحان ایران شد، گفت:

موفقیت‌های ایران در کنترل کرونا با وجود مشکلات و موانع مختلف، یک دستاورد در دنیا و در میان کشورهای منطقه بوده است. بنابر این مسیری که در دوران کرونا طی کردیم صحیح بود و قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا است که بخش عمده آن مدیون کادر درمانی، پزشکان و پرستاران است.

انجمن‌های همکار در طول برگزاری کنگره جامعه جراحان، به طور مستقل ولی همزمان کنگره‌های علمی و اختصاصی خود را در سالن‌های مختلف اجرا می‌کنند که در پایان ارزیابی این همکاران از برپایی کیفی و کمی کنگره، جهت بهبود فرایندهای علمی و آموزشی برای جامعه جراحان ایران، مهم و مؤثر خواهد بود.

یکی از دلایل حضور در کنگره‌های علمی ایجاد فرصت تعامل و گفتگوی چهره به چهره است که به اعتقاد جامعه جراحان این نکته بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود. جامعه جراحان بیش از ۱۵ شاخه استانی دارد که پیش بینی می‌شود بالغ بر ۲۰۰۰ نفر طی این کنگره عظیم از برنامه‌های علمی و آموزشی آن بهره بگیرند.

 

 

وی در ادامه افزود:

انتخابات هیأت مدیره جامعه جراحان ایران امسال برای نخستین بار به صورت الکترونیک روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در طول برپایی کنگره انجام خواهد شد که این اقدام یک مشارکت مهم و عظیم در سرنوشت جامعه جراحان و همکاران محسوب می‌شود.

گرچه تعداد شرکت کنندگان در کنگره از هزار نفر بسیار بیشتر است ولی متأسفانه سال‌های گذشته تعداد مشارکت کنندگان در انتخابات هیأت مدیره جامعه جراحان کمتر از این عدد بوده است؛ به عنوان مثال در دوره قبلی یعنی کنگره چهل و سوم، کمتر از پانصد نفر در انتخابات حضور یافتند. بدین ترتیب باید تشویق کرد تا افراد شایسته به نمایندگی از انجمن‌های مختلف منتخب شوند تا بتوانند برنامه‌های خوبی برای آینده جامعه پزشکی داشته باشند.

اگر سهم سلامت در بودجه کشور کم است و حمایت‌های مالی در حوزه بهداشت و درمان کاهش یافته ولی خدمت رسانی توسط جامعه پزشکی و مراکز درمانی کشور طی سال‌های گذشته محدود نشده است، پس همه مسائل و مشکلات را نباید به علل خارجی نسبت داد. البته آموزش پزشکی تحت تأثیر مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه پزشکی قرار خواهد گرفت. برای اینکه کشور بتواند پزشکان و کادر درمانی بهتری تربیت کند باید توجه ویژه ای به افزایش بودجه در زمینه آموزش داشت تا کیفیت درمان طی سال‌های آینده کاهش پیدا نکند.

 

 

نایب رئیس جامعه جراحان ایران  در پایان در خصوص مهاجرت پزشکان، افزود:

از بابت اینکه همکاران ما نام و جایگاه پزشکی ایران را در دنیا مطرح خواهند کرد، جای خرسندی فراوان دارد چون موفقیت هر پزشک ایرانی در خارج از کشور حکایت از پایه‌های قوی آموزش پزشکی در ایران خواهد داشت؛ اما از سوی دیگر برخی از همکاران برای گذراندن دوره‌های تکمیلی جدید از کشور خارج می‌شوند ولی عده‌ای تصور می‌کنند آنان برای همیشه کشور را ترک کرده‌اند، اما بی شک بسیاری از این عزیزان باز خواهند گشت.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه