کد خبر:285877
پ
نویسندگان
سروش گزارش می‌دهد:

بزرگ‌ترین اعتصاب نویسندگان آمریکا تکرار شد!/بیزاری از هوش مصنوعی و تهیه‌کنندگان سینما

انجمن نویسندگان آمریکا اختلافات گسترده حل نشده بین نویسندگان و استودیوها را که منجر به اولین اعتصاب پس از ۱۵ سال شد، که از روز سه‌شنبه آغاز می شود، شرح داده است، اختلافاتی که ضرب‌العجل نهایی را به اعتصاب منتهی کرد.

انجمن نویسندگان آمریکا اختلافات گسترده حل نشده بین نویسندگان و استودیوها را که منجر به اولین اعتصاب پس از ۱۵ سال شد، که از روز سه‌شنبه آغاز می شود، شرح داده است، اختلافاتی که ضرب‌العجل نهایی را به اعتصاب منتهی کرد.

 

*** تکرار بزرگ‌ترین اعتصاب نویسندگان آمریکا

 

به گزارش سروش به نقل از پژواک، انجمن نویسندگان آمریکا اختلافات گسترده حل نشده بین نویسندگان و استودیوها را که منجر به اولین اعتصاب پس از ۱۵ سال شد، که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، را تشریح کرد، اختلافاتی که ضرب‌العجل نهایی را به اعتصاب منتهی کرد.

در یک سند طولانی، انجمن پیشنهاد خود را برای حداقل کارکنان تلویزیون، که از شش تا ۱۲ نویسنده در هر نمایش، بر اساس تعداد قسمت‌ها متغیر است، بیان کرد. این پیشنهاد برای استودیوها که از ارائه پیشنهاد متقابل خودداری کردند، اجرا نمی‌شود.

این صنف همچنین خواهان حداقل تعداد تضمین شده هفته‌های استخدام در هر فصل است که از ۱۰ هفته تا ۵۲ هفته متغیر باشد. استودیوها نیز این پیشنهاد را رد کردند و پیشنهاد متقابلی ارائه نکردند.

در بیانیه‌ اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون این دو را «نقاط اصلی اختلاف» خواند. اما انجمن نویسندگان آمریکا(AMPTP) گفت که مایل است غرامت و پخش اینترنتی باقیمانده را افزایش دهد و اگر «پیشنهادهای عمده دیگر که انجمن همچنان بر آن پافشاری می‌کند» هنوز روی میز نبود. ممکن است حتی از آخرین پیشنهاداتش نیز فراتر رفته باشد.

این انجمن همچنین خواهان پخش اینترنتی است که در موفقیت برنامه‌ها نقش داشته باشد، اما استودیوها این پیشنهاد را رد کردند. طبق محاسبات این انجمن، پیشنهادات آن ۴۲۹ میلیون دلار در سال هزینه خواهد داشت. این انجمن گفت که پیشنهادات متقابل استودیوها تنها ۸۶ میلیون دلار در سال است.

این انجمن همچنین خواهان مقررات در زمینه هوش مصنوعی است. طبق سند این انجمن، پیشنهاد شده که هوش مصنوعی «نمی‌تواند مطالب ادبی بنویسد یا بازنویسی کند» و نمی‌تواند «به عنوان مرجع استفاده شود». ورایتی قبلا گزارش داده بود که پیشنهاد انجمن این بود که مطالب هوش مصنوعی به عنوان منبع ادبی یا مرجع در نظر گرفته نشود. به گفته این انجمن، فقط با مطالعه این موضوع موافقت شده است.

این صنف همچنین پیشنهاد افزایش حداقل های ۶%، ۵% و ۵% را دارد. بنابر ادعای انجمن نویسندگان آمریکا، بخش تهیه‌کنندگان سینما تنها افزایش‌های ۴٪، ۳٪ و ۲٪ دستمزد را ارائه می‌دهد.

رئیس انجمن نویسندگان دوشنبه شب به اعضا گفت: این چیزی است که همه نویسندگان می‌دانند: شرکت‌ها این صنعت را تخریب کرده‌اند. «آنها چیزهای زیادی از مردم، نویسندگانی که آنها را ثروتمند کرده‌اند، گرفته‌اند. اما چیزی که آنها نمی‌توانند از ما بگیرند، همبستگی ما، تعهد متقابل ما برای نجات خود و این حرفه‌ای است که دوست داریم. ما امیدوار بودیم که این کار را از طریق گفتگوی معقول انجام دهیم. اکنون ما این کار را از طریق مبارزه انجام خواهیم داد. به خاطر حال و آینده مان، چاره دیگری به ما داده نشده است.»

حدود دو هفته این اعتصاب کلید خورد تا صنعت سینمای هالیوود به تعطیلی تهدید شود.

حدود ۱۵ سال پیش بزرگ‌ترین اعتصاب این صنف رخ داد. اعتصاب نویسندگان آمریکایی اعتصابی بود که توسط نویسندگان انجمن صنفی غرب و شرق آمریکا صورت گرفت. انجمن نویسندگان صنفی غرب و شرق سندیکایی است که برای فیلم‌ها، سریال‌ها و برای رادیو برنامه می‌نویسند. بیش از ۱۲ هزار نویسنده به این اعتصاب پیوستند. این اعتصاب از روز ۵ نوامبر ۲۰۰۷ شروع و در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ پایان یافت. شرح وقایع این اعتصاب در کتابی به نام «هالیوود در اعتصاب!» آمده‌است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه