کد خبر:297496
پ
۶۲۸۳۷۱۲۴
سروش گزارش می‌دهد:

بلینکن به تل‌آویو می‌رود

وزیر خارجه آمریکا سفر منطقه‌ای جدیدی را به غرب آسیا آغاز می‌کند که شامل اراضی اشغالی نیز می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا سفر منطقه‌ای جدیدی را به غرب آسیا آغاز می‌کند که شامل اراضی اشغالی نیز می‌شود.

 

 

*** بلینکن به تل‌آویو می‌رود

 

 

به گزارش سروش، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه سفر منطقه‌ای جدید خود به غرب آسیا شامل تل‌آویو را در حالی آغاز می‌کند که رژیم اشغالگر قدس از سه ماه قبل تاکنون، تجاوزات نظامی خود علیه نوار غزه را ادامه می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که بلینکن عصر پنجشنبه، آمریکا را به منظور انجام سفری که شامل تل‌آویو و چندین مقصد دیگر در منطقه می‌شود ترک خواهد کرد.

این مقام مسئول از ارائه جزئیات درباره جدول زمانی مشخص این سفر و مقاصد دیگر آن خودداری کرد.

این پنجمین سفر رسمی بلینکن به اراضی اشغالی و چهارمین سفر او به منطقه از هفتم اکتبر گذشته خواهد بود.

پیش از این، روزنامه معاریو به نقل از منابع سیاسی نوشت، اسرائیل قصد دارد  طرحی را به  وزیر خارجه آمریکا طی سفر وی به اراضی اشغالی درباره محور فیلادلفیا در مرز غزه با مصر ارائه دهد. این طرح شامل ایجاد مانعی در محور فیلادلفیا با حمایت مالی آمریکا برای ممانعت از قاچاق بین رفح مصر و رفح در سمت فلسطین است.

رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ خود علیه غزه در هفتم اکتبر صحبت درباره اشغال مجدد نوار مرزی میان نوار غزه و مصر یا همان محور فیلادلفیا را متوقف نکرده‌است.

آمریکا یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه است و اخیرا «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور طی یک جلسه مطبوعاتی اتهامات علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر نسل‌کشی در غزه  را رد کرد و گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه نیروهای اسرائیلی مرتکب نسل‌کشی علیه ملت فلسطین شده‌اند، وجود ندارد!

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه