کد خبر:299641
پ
مصباحی مقدم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز یکی از مسیرهای تحقق شعار سال است/ رشد تولید و سرمایه‌گذاری با تشکیل شهرک‌های صنعتی و نفتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بهره‌برداری بادبیان اینکه میادین مشترک نفت و گاز یکی از مسیرهای تحقق شعار سال است از رشد تولید و سرمایه‌گذاری با تشکیل شهرک‌های صنعتی و نفتی خبر داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بهره‌برداری بادبیان اینکه میادین مشترک نفت و گاز یکی از مسیرهای تحقق شعار سال است از رشد تولید و سرمایه‌گذاری با تشکیل شهرک‌های صنعتی و نفتی خبر داد.

 

*** الزامات تحقق شعار سال

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم با بیان اینکه برای تحقق شعار سال باید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی دریا محور و همچنین توسعه میادین نفت و گاز اجرا شود، اظهار داشت:

رشد اقتصادی ۴.۵ درصد در یک سال در مقابل رشد اقتصادی نزدیک به صفر در دهه ۹۰ بسیار بهتر است؛ اما باید شرایطی فراهم شود که رشد اقتصادی بالاتر و حاصل از تولید باشد.

 

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه هم به شعار سال توجه شده است، تاکید کرد:

در برنامه هفتم به بخش انرژی توجه ویژه شده؛ در بخش بالادست نفت و گاز ایران ظرفیت بالایی دارد که هنوز به صورت کامل استفاده نشده و مهم‌ترین آن بهره‌برداری از میادین نفت و گاز مشترک با کشورهاست.

ایران با اغلب کشورهای همسایه میادین نفت و گاز دارد که بهره‌برداری از آنها می‌تواند منجر به جهش تولید و رشد اقتصادی شود.

 

*** اقتصاد دریا

 

به گزارش سروش، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان و با بیان اینکه اواخر سال گذشته صندوق توسعه ملی مجوزی را از مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه بتواند با سرمایه‌های ارزی خودش و سرمایه‌های مردم از طریق فروش اوراق در بورس در سرمایه‌گذاری در بخش بالادست میادین مشترک نفت و گاز وارد شود دریافت کرد که این موضوع منجر به جهش تولید خواهد شد، البته نباید به خام فروشی بسنده کرد و باید فرآوری آنها در دستور کار قرار بگیرد تا ارزش افزوده آن چند برابر شود، تصریح کرد:

نکته قابل توجه دیگر اینجاست که این میادین در دریا قرار دارند و بخشی از اقتصاد دریا محور است که در سال گذشته سیاست‌های کلی آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد.

در این صورت شهرک‌های صنعتی و نفتی شکل می‌گیرد و نتیجه آن رشد تولید و سرمایه‌گذاری خواهد شد.

نرخ‌های فعلی سود بانکی برای مردم جذاب نیست؛ اما باید سود این سپرده‌ها جذاب تعریف شود تا افراد دارای سرمایه بهتر وارد این بخش شوند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع