کد خبر:288598
پ
۴۶۰۷۸۷۲
وزیر علوم خبر داد

تصویب طرح کلان ملی برگزاری الکترونیکی آزمون‎های سراسری

وزیر علوم از تصویب طرح کلان ملی برگزاری الکترونیکی آزمون‌های سراسری خبر داد.

وزیر علوم از تصویب طرح کلان ملی برگزاری الکترونیکی آزمون‌های سراسری خبر داد.

 

 

***  تصویب طرح کلان ملی برگزاری الکترونیکی آزمون‌های سراسری 

 

 

به گزارش سروش، محمدعلی زلفی گل در دومین روز از برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه شهید بهشتی درباره برگزاری آزمون الکترونیکی افزود:

سازمان سنجش آموزش کشور طرح کلان ملی برگزاری آزمون الکترونیکی را با کمک دانش بنیان ها تهیه و ارائه کرد که این طرح در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با حضور رئیس جمهور بررسی و تصویب شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد:

براساس این مصوبه، مقرر شد برای سال ۱۴۰۳ در مقیاس کوچکی آزمون سراسری به صورت الکترونیکی اجرا و نقایص آن گرفته شود، برای اجرای این مصوبه نیاز است شرکت دانش بنیان طرف قرارداد این طرح امکانات را برنامه ریزی و شرایط را فراهم کند، طبیعی است در مرحله اول برای تعدادی محدود، آزمونی محدود برگزار کنیم، اگر این طرح مثبت بود و مشکلات موجود بررسی و برطرف شد در آینده برای آزمون سراسری هم استفاده می شود.

 

 

وزیر علوم همچنین گفت:

با برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی هم قدرت، هم صحت و هم سرعت عمل بالا می‌رود و تصحیح پاسخنامه‌ها در کوتاه‌ترین فرصت انجام می‌شود و از هدر رفت منابع جلوگیری می شود. چون دیگر نیازی به کاغذ و چاپ، حمل و نقل ، ایاب و ذهاب و این‌ها نیست و همه این‌ها یک صرفه‌جویی در حقیقت منابع را در پی خواهد داشت.

 

 

زلفی گل یادآور شد گخ از ظرفیت هوش مصنوعی در این آزمون الکترونیکی استفاده می‌شود تا اطمینان بیشتری را ایجاد کند و فرزندان‌ ما در کمال امنیت و آرامش به رقابت علمی خود بپردازند.

 

 

*** امنیت کامل آزمون سراسری ۱۴۰۲

 

 

وی با بیان اینکه آزمون سراسری از روز گذشته در امنیت کامل در حال برگزاری است، درمورد برگزاری کنکور در دانشگاه شهید بهشتی گفت:

با درایت رئیس دانشگاه همه امکانات مهیا و فضاها از نظر سرمایش کاملا مناسب بود و مراقبان همه در سر جای قرار داشتند و در کمال امنیت و آرامش این رقابت علمی برگزار می شود.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان بیان داشت:

فرزندان عزیز ما استحضار داشته باشند که هر رشته علمی ارزش و جایگاه خاص خود را دارد و مهم این است که وقتی انسان در یک رشته‌ای پذیرفته و وارد دانشگاه می‌شود در آن رشته تلاش کند بهترین باشد و عمیق مطالب را بخواند.

باید تلاش کنیم توزیع متوازن استعدادها را در کشور داشته باشیم هر رشته علمی ارزش و جایگاه خود را دارد باید شخصیت علمی کشور ما متوازن و در واقع هماهنگ باشد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه