کد خبر:294471
پ
نفت ایران
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی:

تولید نفت ایران به ۳.۴ میلیون بشکه در روز رسید/ امکان افزایش ظرفیت تولید تا سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه تولید نفت ایران به ۳.۴ میلیون بشکه در روز رسید، اعلام کرد امکان افزایش ظرفیت تولید تا سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه وجود دارد.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه تولید نفت ایران به ۳.۴ میلیون بشکه در روز رسید، اعلام کرد امکان افزایش ظرفیت تولید تا سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه وجود دارد.

 

*** افزایش تولید نفت خام کشور در دولت سیزدهم

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، سید حمید حسینی درباره افزایش تولید نفت خام کشور در دولت سیزدهم، اظهار داشت:

آخرین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد تولید نفت ایران به سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است، در حالی که تا چند وقت پیش تولید نفت ایران روزانه حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه بود.

 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم زمینه افزایش تولید و صادرات نفت فراهم شد و در بازار هم تقاضا وجود دارد، توضیح داد:

پیش‌تر این تولید را داشتیم، اما تعدادی از چاه‌ها را بسته بودیم، زیرا امکان فروش نفت را نداشتیم.

اکنون چاه‌ها باز و تعمیر شده‌اند و دوباره به چرخه تولید برگشته‌اند و می‌توانیم تولید را تا سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه افزایش دهیم.

اگر بخواهیم صادرات نفت را طبق برنامه هفتم توسعه از سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم، باید برای هر بشکه نفت به صورت متوسط ۲۵ هزار دلار سرمایه گذاری کنیم، اما اکنون به دلیل اینکه این چاه‌ها پیش‌تر مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت، این فرصت را داریم تا تولید نفت حد سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز تولید نفت را افزایش دهیم.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** تولید نفت از میدان «سپهر» و «جفیر»

 

به گزارش سروش، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در پایان و درباره تولید نفت از میدان «سپهر» و «جفیر» بیان داشت:

به تازگی با برداشت نفت از میدان سپهر و جفیر حدود ۴۰ هزار بشکه به تولید اضافه شده که خبر خوبی است و می‌توانیم امیدوار باشیم که با افزایش تولید نفت به رشد اقتصادی کشور کمک شود.

امسال بیشترین نرخ رشد اقتصادی مربوط به حوزه نفت بوده است؛ هم میزان تولید و صادرات افزایش پیدا کرده و هم با افزایش قیمت‌ها ارزش صادرات افزایش یافته است و توانسته رشد اقتصادی کشور را مثبت کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه