کد خبر:294762
پ
۶۲۷۸۶۶۰۸
سروش گزارش می‌دهد:

تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زا از جلبک اسپیرولینا

محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به تولید نوشیدنی انرژی‌زا با استفاده از جلبک اسپیرولینا شدند.

محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به تولید نوشیدنی انرژی‌زا با استفاده از جلبک اسپیرولینا شدند.

 

 

*** تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زا از جلبک اسپیرولینا

 

 

به گزارش سروش، بهروز زارعی، تولید نوشیدنی‌های فراسودمند را از دستاوردهای تحقیقاتی خود ذکر کرد و گفت:

این نوشیدنی با استفاده از عصاره جلبک اسپیرولینا تولید شده است و فرمولاسیون آن به گونه‌ای است که حتی برای افراد مبتلا به دیابت و یا بیماری‌های عروقی مناسب است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تربیتت مدرس با بیان اینکه ما برای این منظور جلبک اسپیرولینا را به صورت پودر به تولید رساندیم، گفت:

تهیه پودر به روش خشک کردن موجب از بین رفتن ۴۰ تا ۵۰ درصد ترکیبات مفید می‌شود، ولی ما به روشی پودر جلبک اسپیرولینا را به تولید رساندیم که ترکیبات آن در محصول نهایی باقی خواهد ماند.

 

زارعی با بیان اینکه این پودر قابل ترکیب با مایعاتی مانند آب و یا سکنجبین است، ادامه داد:

نوشیدنی تولید شده از این پودر خاصیت انرژی‌زایی دارد.

 

 

به گزارش سروش، جلبک اسپیرولینا در آب‌های شیرین رشد می‌کند که بیشتر در آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی یافت می‌شود. امروزه اسپیرولینا بیشتر به عنوان مکمل غذایی در صنعت داروسازی (به شکل قرص یا پودر) به کار می‌رود.

جلبک اسپیرولینا حاوی مقدار پروتئین بالایی بوده و سطح انرژی را در حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی اسپیرولینا آنقدر بالاست که در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها بسیار می‌تواند مؤثر واقع شود. اسپیرولینا منبعی غنی از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و مواد معدنی مثل زینک، آهن، سلنیوم و آنتی اکسیدان‌هایی مثل کاروتینوئیدها است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه