کد خبر:299953
پ
۶۲۹۸۵۵۴۳
سروش گزارش می‌دهد:

تولید ویال مایع خوراکی آهن بدون عوارض گوارشی

محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید ویال مایع خوراکی آهن شدند که عوارض گوارشی نداشته و در عین حال از جذب بالایی برخوردار است.

محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید ویال مایع خوراکی آهن شدند که عوارض گوارشی نداشته و در عین حال از جذب بالایی برخوردار است.

 

 

*** تولید ویال مایع خوراکی آهن بدون عوارض گوارشی

 

 

به گزارش سروش، معیاری، از محققان این شرکت دانش‌بنیان گفت:

این دارو حاوی آهن لیپوزومال و از پیشرفته‌ترین انواع آهن و دارای بیشترین هم زیستی با بدن است. این مساله باعث می‌شود این نوع آهن به خوبی جذب شود و حداقل عوارض گوارشی را ایجاد کند. ویال خوراکی بابیون پروزیست زیست تخمیر باعث کمک به ساخت گلبول‌های قرمز و رفع کم خونی شده و با وجود ویتامین‌های گروه ب می‌تواند باعث افزایش سطح انرژی روزانه و همچنین کاهش خستگی شود.

 

 

وی افزود:

وجود زینک در ویال بایوبیون زیست‌تخمیر هم فواید زیادی را برای بدن به همراه خواهد داشت. زینک (روی) می‌تواند به شادابی و طراوت پوست، مو و استحکام ناخن کمک کرده و به سلامت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند.

 

 

این محقق آهن را یک ماده معدنی ضروری در بدن دانست که در ساختار هموگلوبین، میوگلوبین و بسیاری از آنزیم‌ها نقش دارد و ادامه داد:

آهن همچنین به عنوان کوفاکتور در سنتز ترانسمیترهایی مانند دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین است. یون آهن استفاده شده در این مکمل در داخل دو لایه فسفولیپیدی قرار گرفته و لیپوزوم‌های حاوی آهن به صورت دست نخورده از روده جذب می‌شوند. پایداری آهن در فرمول لیپوزومال بهتر است. از آنجا که آهن درون ساختار لیپوزومی به راحتی از طریق سلول‌های دیواره روده جذب می‌شود، جذب و فراهمی زیستی آن نیز بهبود یافته و به علت عدم تماس مستقیم مولکول‌های آهن با دستگاه گوارش، فاقد عوارض گوارشی شایع آهن و طعم فلزی است.

 

 

معیاری ادامه داد:

زینک، کوفاکتور بسیاری از واکنش‌های بیولوژیک از جمله سنتز DNA، RNA و پروتئین است و در عملکرد سیستم ایمنی، التیام زخم، رشد و تکامل، تولید مثل و تعدادی دیگر از فرایندهای فیزیولوژیک نقش دارد.

 

 

به گفته وی، به صورت کلی به گروهی از ترکیبات حاوی کبالت، ویتامین B12 گفته می‌شود که با نام کلی کوبالامین نیز شناخته می‌شود. این ویتامین می‌تواند به سنتز نوکلئوپروتئین و میلین، بازسازی سلول، رشد طبیعی بدن و طبیعی بودن گلبول‌های قرمز (بهبود اکسیژن‌رسانی بدن) کمک کند. ویتامین B12 می‌تواند در سنتز کربوهیدرات، چربی و پروتئین مؤثر باشد.

 

 

معیاری با بیان اینکه میزان نیاز کشور به ویال مایع خوراکی آهن یک میلیون و ۳۹۰ هزار جعبه در سال برآورد شده است، تصریح کرد:

این شرکت دانش‌بنیان با تولید ویال مایع خوراکی آهن با اثربخشی ۸۰ درصدی، فروشی ۸۰ درصدی هم خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش