کد خبر:292352
پ
۱۴۰۲۰۵۲۳۰۰۰۷۰۷_Test_PhotoN
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری:

تولید ۴۳۶ تن عسل توسط ۵۰۱ زنبوردار در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری عنوان کرد بر اساس آخرین سرشماری ۵۰۱ زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند و ۴۳۶ تن عسل تولید و روانه بازار مصرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری عنوان کرد بر اساس آخرین سرشماری ۵۰۱ زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند و ۴۳۶ تن عسل تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

 

*** تولید ۴۳۶ تن عسل توسط ۵۰۱ زنبوردار در ساری
 

 

به گزارش سروش، سید اسماعیل علوی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین نیازهای اولیه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای هر بخش، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت کمی و کیفی و دستیابی آسان و سریع به این اطلاعات است، گفت:

سرشماری زنبورستان‌ها همزمان با سراسر کشور از ۱۵ تا ۲۷ مهر ماه امسال در این شهرستان انجام شد.

 

 

وی ادامه داد:

طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل توسط کارشناسان پهنه مراکز هشتگانه جهاد کشاورزی و با همکاری شرکت‌های تعاونی زنبورداران این شهرستان انجام و نتایج آن در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی جهاد کشاورزی بارگذاری خواهد شد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به تخصیص سهمیه شکر زنبورداری، جلوگیری از اسکان زنبورداران بدون مجوز، عدم جابه جایی کلنی‌ها در زمان سرشماری و اصلاح نژاد زنبور عسل برای افزایش تولید و پرداخت تسهیلات کم بهره به زنبورداران تاکید کرد.

 

 

علوی تصریح کرد: 

براساس این سرشماری، آخرین اطلاعات واحدهای زنبورداری اعم از تعداد و نوع کلنی‌ها، ظرفیت و آمار تولید محصولات زنبور عسل شامل تولید عسل، ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر، نوع و نژاد زنبور عسل، تعداد بهره‌برداران و اطلاعات مربوط به بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت و سطح سواد اخذ و اطلاعات اخذ شده در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت خواهد شد.

 

 

وی گفت:

بر اساس آخرین سرشماری ۵۰۱ زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند و  ۴۳۶ تن عسل تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه