کد خبر:289982
پ
لاستیک
سروش گزارش می‌‎دهد:

تولید ۸۴ هزار تنی تایر در ۴ ماهه سال ۱۴۰۲

کارخانجات تایرسازی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۸۴ هزار و ۵۱۴ تن انواع تایر تولید کردند.

کارخانجات تایرسازی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۸۴ هزار و ۵۱۴ تن انواع تایر تولید کردند.

 

 

*** آمار و ارقام تولید تایر در ۴ ماهه امسال
 

 

به گزارش سروش، این میزان تایر مشتمل بر هفت میلیون و ۹۲۱ هزار ۸۶۴ حلقه تایر سواری، وانتی، باری اتوبوسی، کشاورزی، راه سازی و صنعتی است.

تولید تایر در این مدت در همسنجی با پارسال از نظر وزنی با افت ۲ درصدی و از نظر تعداد حلقه با کاهش سه درصدی همراه شده است.

در چهار ماهه امسال ۵۳ هزار و ۲۲۴ تن تایر سواری در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بدون تغییر ماند. با توجه به آمارها، تولید تایر سواری حدود ۶۳ درصد از مجموع تولید تایرسازان را تشکیل می‌دهد.

تولید تایر وانتی در این مدت با افت پنج درصدی به هفت هزار و ۶۸۲ تن رسید.

تا پایان تیرماه ۱۵ هزار و ۷۲۷ تن تایر باری اتوبوسی (شامل ۹ هزار و ۲۶۶ تن تایر رادیال و ۶ هزار و ۴۶۲ تن تایر بایاس) تولید شد که در مجموع نسبت به پارسال افت هشت درصدی داشته است.

تولید ۶ هزار و ۹۹ تن تایر کشاورزی (افت ۶ درصدی) و یک هزار و ۷۸۱ تن تایر راه سازی و صنعتی (رشد ۳۱ درصدی) از دیگر آمارهای چهار ماهه ابتدایی امسال شرکت ها و کاخانجات است.

نکته بارز در این آمارها، کاهش شدید سهم تایرهای بایاس است که به نظر می‌رسد با توجه به فناوری قدیمی این دسته از تایرها، تمایل شرکت‌ها برای تولید آنها کاهش یافته است.

در تولید لاستیک‌های بایاس که فناوری قدیمی دارند، از الیاف و رشته‌های نخی استفاده شده و در تولید لاستیک‌های رادیال از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود.

 

 

*** جزئیات تولید سایر محصولات
 

 

به گزارش سروش، برپایه این آمارها، در بهار امسال پنج هزار و ۸۷۹ تن تایر دوچرخه و موتور (افت سه درصدی ) و ۲‌هزار و ۸۸۷ تن تیوب (رشد پنج درصدی) تولید شد.

همچنین شرکت‌های یاد شده توانستند ۲ ‌هزار و ۲۱۶ تن فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره تولید کنند.

به گزارش ایرنا، صنعت تایر متشکل از ۱۳ واحد تولیدی است. مجموع تولید کارخانجات عضو این انجمن سالیانه حدود ۳۰۰ هزار تن است، در حالی که نیاز کشور سالیانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن تخمین زده می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه