کد خبر:298642
پ
۶۲۹۱۸۶۲۲
سروش گزارش می‌دهد:

تکمیل آزمایش‌های انسانی تجهیزات فضاپیما توسط ناسا

ناسا و آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا(AFRL) آزمایشات انسانی تجهیزات فضاپیما را برای ماموریت‌های آینده به اتمام رساندند.

ناسا و آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا(AFRL) آزمایشات انسانی تجهیزات فضاپیما را برای ماموریت‌های آینده به اتمام رساندند.

 

 

*** تکمیل آزمایش‌های انسانی تجهیزات فضاپیما توسط ناسا

 

 

به گزارش سروش، مهندسان ناسا و آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی(AFRL) با همکاری یکدیگر برای ارزیابی آخرین پیشرفت‌ها در صندلی‌های خدمه فضانورد و لباس‌های پرواز برای فضاپیمای اوریون(Orion)، آزمایش‌ها را با شرکت‌کنندگان انسانی به پایان رساندند.

به نقل از آی‌ای، این تلاش نشان دهنده مرحله‌ای حیاتی در تضمین ایمنی و آسایش ماموریت‌های فضایی آینده است.

این تیم آزمایشات خود را با شرکت‌کنندگان انسانی در پاییز ۲۰۲۳ و پس از پایان برنامه ناسا آغاز کرد که بر ادغام لباس فضایی و صندلی اوریون و ارزیابی یکپارچگی ساختاری با استفاده از آدمک‌ها برای پیش‌بینی ضربه شدید متمرکز بود.

کریس پری، مهندس ارشد زیست پزشکی و بخش بیودینامیک بر اهمیت آزمایش انسانی در پالایش پروتکل‌های ایمنی تاکید کرد. وی سه هدف اصلی این آزمایش‌ها را از جمله اطمینان از سازگاری شرکت‌کنندگان مختلف انسانی با پیکربندی صندلی، تأیید عدم وجود ناراحتی یا خطر آسیب در هنگام جابجایی‌ها و برخوردها و تأیید تکنیک‌های مهاربندی مناسب برای سرنشینان در هنگام برخوردهای افقی و عمودی برجسته کرد.

این آزمایش که با کمک داوطلبان نیروی هوایی ایالات متحده با معیارهای خاص قد و وزن انجام شد، از پاییز ۲۰۲۳ نوامبر تاکنون در حال انجام بود.

برخلاف ارزیابی‌های قبلی که تنها شامل آدمک‌ها می‌شد، در آخرین کارآزمایی‌ها از انسان‌های واقعی استفاده شد تا بازخورد ارزشمندی را در مورد تناسب لباس فضایی و راحتی صندلی‌ها در طول اتفاقات مختلف و ضربه‌های شبیه‌سازی شده ارائه کنند.

این رویکرد امکان ارزیابی جامع‌تری از اقدامات ایمنی را در شرایط تقلید از سناریوهای ورود مجدد و فرود کپسول فراهم کرد.

داستین گومرت، مهندس کپسول اوریون در ناسا، بر ماهیت دقیق جمع آوری داده‌ها در طول این آزمایشات تاکید کرد و معیارهای دقیق شامل شتاب‌ها، نیروها و لحظات مختلف برای ارزیابی پارامترهای ایمنی سنجیده گرفته شد.

گومرت توانایی مقایسه معیارهای ثبت شده با استانداردهای ایمنی تثبیت شده از صنایع مرتبط را برجسته کرد و چارچوبی قوی برای ارزیابی اثربخشی اقدامات ایمنی ارائه کرد.

آدمک‌ها بینش‌های ارزشمندی را در مورد یکپارچگی ساختاری و پیش‌بینی‌های تاثیر ارائه کردند، اما محدودیت‌های آنها نیاز به آزمایش انسانی برای رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به راحتی و تسهیل تنظیمات جزئی را برجسته می‌کرد.

تلاش مشترک بین مهندسان ناسا و AFRL بر تعهد به تضمین بالاترین استانداردهای حفاظت از سرنشینان برای مأموریت‌های فضایی تأکید می‌کند.

هیلاری گالاگر، یک مهندس زیست پزشکی در اداره اثربخشی انسانی AFRL، محافظ شنوایی را که برای محافظت از فضانوردان در برابر صدای خطرناکی که در هنگام پرتاب و ورود مجدد در معرض آن قرار خواهند گرفت، آزمایش کرد. ۲۰ نفر از لحاظ تغییرات شکل سر و کانال گوش تحت آزمایش قرار گرفتند.

در این آزمایش توانایی‌های شنوایی طبیعی شرکت کنندگان در حین استفاده از تمام وسایل از جمله هدفون‌های ارتباطی، کلاه‌های ارتباطی و کلاه ایمنی مورد ارزیابی قرار گرفت.

اکنون با پایان یافتن آزمایش انسانی، برنامه آزمایش به پایان رسید. همکاری‌های بالقوه آینده در طول توسعه یک وسیله نقلیه جدید فرود روی ماه، به ویژه در مورد طراحی پیکربندی برای مهار سرنشینان در وضعیت ایستاده یا نشسته به وجود می‌آیند.

داده‌های ترکیبی جمع‌آوری‌ شده در طول تلاش‌های قبلی از آدمک‌ها و آزمایش‌های انسانی در بهینه‌سازی معیارها و استانداردهای آسیب برای سرنشینان مفید واقع می‌شود.

تلاش‌های مشترک مهندسان ناسا و مهندسان AFRL نشان‌دهنده یک جهش رو به جلو در تضمین ایمنی و موفقیت در ماموریت‌های فضایی آینده است. این تلاش‌ها با ادغام آزمایش‌های انسانی در ارزیابی‌های ایمنی، راه را برای افزایش استانداردهای حفاظت از سرنشینان و پیشرفت‌ها در فناوری اکتشاف فضایی هموار می‌کنند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش