کد خبر:280400
پ
Screenshot_20230112_142746_Gallery
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خبر داد

ثبت رکوردی بی سابقه در شماره‌گذاری کامیون‌های وارداتی/ شماره‌گذاری بیش از ۱۵۰۰ کشنده طی یک هفته/ شرکت‌های واردکننده کشنده‌های خارجی برای ثبت درخواست شماره‌گذاری اقدام کنند

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به رای اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و رفع مشکل اسقاط کامیون های وارداتی، از شماره‌گذاری بیش از ۱۵۰۰ کشنده وارداتی طی یک هفته اخیر خبر داد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به رای اخیر هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و رفع مشکل اسقاط کامیون های وارداتی، از شماره‌گذاری بیش از ۱۵۰۰ کشنده وارداتی طی یک هفته اخیر خبر داد.

 

*** هزارتوی شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، اسقاط خودروهای تجاری، فرآیندی است که طی ماه‌های اخیر شماره‌گذاری‌ مدل‌های وارداتی و تولید داخل را با مشکل مواجه کرده بود.

حداقل ۱۵ هزار دستگاه کامیون وارد کشور شده که بخش زیادی از آنها با وجود اینکه ترخیص شدند، اما کماکان شماره‌گذاری نشده‌اند.

بر اساس رای صادره در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، شرط مذکور باطل گردید و به این ترتیب تمام کامیون‌های وارده به کشور تا خرداد ۱۴۰۱ مشمول شرط اسقاط کامیون فرسوده نمی‌شوند.

خبرنگار صنایع، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات این خبر مهم گفتگوی اختصاصی را با رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت انجام داده که در ادامه، ملاحظه خواهید نمود.

 

*** آخرین وضعیت شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی

 

علیرضا احمدی فینی در ابتدای این گفتگو پیرامون آخرین وضعیت شماره گذاری کشنده‌های وارداتی، اظهار داشت:

با رای دیوان عدالت اداری مشکل شماره‌گذاری کشنده‌هایی که یک الی دو سال بدون پلاک مانده بودند رفع شد.

از زمان اعلام این رای همکاران ما در ستاد سوخت در تلاش هستند تا این کشنده‌ها را برای شماره‌گذاری ارسال کنند.

گفتنی است از ابتدای هفته تا کنون تعداد ۱۵۸۴ کشنده برای شماره‌گذاری ثبت شده است که ارسال این تعداد کشنده برای شماره گذاری در طی این مدت در تاریخ بی سابقه است.

 

*** شرکت‌های واردکننده کشنده‌های خارجی برای ثبت درخواست شماره‌گذاری اقدام کنند

 

وی در ادامه، تاکید کرد:

ضرورت دارد تا با اطلاع رسانی‌های درست ضمن اعلام این خبر خوش به مردم صاحبان کشنده‌هایی که مدت‌ها منتظر شماره گذاری وسایل نقلیه خود بودند جهت انجام این مهم اقدام کنند.

گفتنی است در گذشته متوسطه ارسال کشنده‌ها برای شماره گذاری ۱۰ الی ۱۵ خودرو بوده است، لذا با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد کشنده‌های ارسال شده برای شماره گذاری بسیار بالا است، قسمتی در سامانه www.rpf.rmto.ir در نظر گرفته شد، برای افرادی که نمی‌خواهند از تخفیفات گمرکی استفاده کنند.

لازم به ذکر است با توجه به رای دیوان عدالت اداری کسانی که نمی‌خواهند از تخفیفات گمرکی استفاده کنند می‌توانید بدون اسقاط وارد چرخه حمل و نقل شوند‌.

بنابراین این قسمت به سامانه اضافه شده و شرکت‌هایی که وارد کننده این ناوگان بودند می‌توانند ثبت نام خود را انجام داده و همکاران ما پس از انجام بررسی‌ها اطلاعات کشنده‌های مذکور را برای شماره گذاری ارسال خواهند کرد.

لذا از شرکت‌های واردکننده کشنده‌ها درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر ثبت نام خود را انجام دهند.

 

*** چه اطلاعاتی برای ثبت درخواست شماره‌‎گذاری لازم است؟

 

احمدی فینی در تشریح نحوه ثبت درخواست شماره گذاری کشنده‌ها، تشریح کرد:

ثبت در خواست شماره‌گذاری کشنده‌ها براساس شناسنامه  خودرویی ناوگان وارداتی مبنی بر شناسه کالا، ثبت سفارش، شماره کوتاژ گمرک و مشخصات خودرویی که می‌خواهند شماره‌گذاری کنند، انجام خواهد شد.

گفتنی است برخی از این مشخصات مربوط به ثبت سفارشی است که در سامانه جامع تجارت انجام شده، برخی مربوط به سامانه گمرکی است که فرایند ترخیص در انجام شده و برخی دیگر مربوط به بخش مجوزها مثل محیط زیست و استاندارد است که شرکت‌های وارد کننده این اطلاعات را در اختیار دارند.

 

*** پیگیری رسانه‌ها برای رفع مشکل کامیون‌های وارداتی

 

به گزارش سروش، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در پایان و با اشاره به پیگیری‌ها و اقدامات قابل توجه رسانه‌ها در اجرا و تحقق قانون ساماندهی صنعت خودرو و همچنین قانون هوای پاک از آقای دکتر سیفی، سردبیر محترم خبرگزاری صنایع بابت پیگیری ویژه در این حوزه قدردانی کرد.

 

انتهای پیام////

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه