کد خبر:298551
پ
مالیات (۲)
رئیس سازمان امور مالیاتی:

جزئیات اتصال ۴۲ درصدی مشمولان به سامانه مودیان سازمان مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی، جزئیات اتصال ۴۲ درصدی مشمولان به سامانه مودیان سازمان مالیاتی را تشریح کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی، جزئیات اتصال ۴۲ درصدی مشمولان به سامانه مودیان سازمان مالیاتی را تشریح کرد.

 

 

*** اتصال به سامانه مودیان سازمان مالیاتی
 

 

به گزارش سروش، سیدهادی سبحانیان با اشاره به اقدامات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت:

در حوزه سامانه مودیان با قدرت کار را جلو می‌بریم. خواسته ما این است که رسانه‌ها این کار را تسهیل کنند چرا که عده‌ای با ابزارهای مختلف در مسیر شفافیت سنگ اندازی می‌کنند.

تعداد صورت حساب ها ۹۷۹ میلیون صورت بوده است و ۲۳۸ میلیون صورت حساب نوع یک بوده است، یعنی با تفسیری ترین شکل ممکن که در آن اطلاعات فروشنده و خریدار، مبلغ فروش و برخی شاخص‌های اطلاعاتی دیگر به طور کامل ثبت می‌شود.

 

 

با توجه به اطلاعات اعلام شده از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی، تعداد اتصال مودیان حدود ۹۹ هزار مورد است.

بالغ بر ۸۸ درصد مالیات مودیانی که متصل هستند را نیز می‌توان از همین مسیر وصول کرد. تعداد مودیان متصل نسبت به کل مودیان ۴۲ درصد است. تعداد مودیان بالقوه که باید به سامانه متصل شوند ۲۴۰ هزار نفر است.

۸۴ هزار صورت حساب توسط خود مودی و شرکت‌های معتمد ۱۵ هزار و ۵۳ صورت حساب توسط واحدهای دولتی صادر شده است. اراده ما بر اتصال شرکت‌های دولتی است و ذی‌حسابان آنها نباید هزینه‌های بدون صورت حساب آنها را بپذیرند.

 

 

*** اتصال بیش از ۵ هزار شخص حقیقی پس از فراخوان
 

 

لازم به ذکر است که  پیش از این مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور نیز در خصوص آمار اتصال مودیان به سامانه مودیان گفته بود که از تاریخ اول آبان ماه ۱۴۰۱ تا به الان تعداد مودیان متصل به سامانه مودیان که حداقل یک صورت حساب صادر کردند، ۹۰ هزار و ۶۶۴ مودی است.

از این تعداد حدود ۶ هزار و ۳۰۴ مودی شخص حقیقی و مابقی حقوقی هستند. از اول دی ماه ۲۶ هزار ۶۹۳ نفر به سامانه مودیان اضافه شدند. از این عدد تقریبا ۵ هزار و ۲۷۸ نفر از مودیان شخص حقیقی بودند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش