کد خبر:281982
پ
IMG_۲۰۲۳۰۲۱۶_۰۷۰۸۳۹_(۵۰۰_x_300_pixel)
مدیرکل تحقیقات، تدوین ضوابط و آینده پژوهی سازمان مدیریت بحران کشور تشریح کرد

جزئیات اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی/ رشد و توسعه دانش و فناوری در پیشگیری، کنترل و پاسخ سریع و موثر و بازسازی و بازتوانی پس از بحران

مدیرکل تحقیقات، تدوین ضوابط و آینده پژوهی سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح جزئیات اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی، از رشد و توسعه دانش و فناوری در پیشگیری از وقوع بحران‌ها، کنترل و پاسخ سریع و موثر به بحران‌ها و رشد و توسعه دانش و فناوری در بازسازی و بازتوانی پس از بحران، به عنوان محورهای اصلی این رویداد، خبر داد.

مدیرکل تحقیقات، تدوین ضوابط و آینده پژوهی سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح جزئیات اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی، از رشد و توسعه دانش و فناوری در پیشگیری از وقوع بحران‌ها، کنترل و پاسخ سریع و موثر به بحران‌ها و رشد و توسعه دانش و فناوری در بازسازی و بازتوانی پس از بحران، به عنوان محورهای اصلی این رویداد، خبر داد.

 

*** اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، احسان علی‌پوری در تشریح اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱، اظهار داشت: 

این رویداد از روز سه شنبه ۲۵ بهمن، ۱۴۰۱ لغایت پنجشنبه، ۲۷ بهمن، ۱۴۰۱ توسط سازمان مدیریت بحران کشور در مرکز همایش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت رشد و توسعه دانش و فناوری در پیشگیری از وقوع بحران ها، رشد و توسعه دانش و فناوری در کنترل و پاسخ سریع و موثر به بحران‌ها و رشد و توسعه دانش و فناوری در بازسازی و بازتوانی پس از بحران برگزار می‌شود.

 

عضو شورای سیاستگزاری اولین رویداد مدیریت بحران ایران ۱۴۰۱ در ادامه تصریح کرد:

این رویداد یک زیرساخت علمی و پویا جهت سیاستگذاری و اجرا در حوزه مدیریت بحران کشور می‌باشد که با تمرکز و تکیه بر رشد و توسعه دانش و فناوری در راستای ارتقای نظام مدیریت بحران کشور یک زیرساخت کلان و گسترده را طریق مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، موسسات علمی و پژوهشی، نخبگان، اساتید و پژوهشگران ، فعالین صنفی و صنعتی در حوزه مدیریت بحران کشور در بخش های نمایشگاه، کنفرانس علمی و ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، کارگاه های آموزشی تخصصی، نشست های تخصصی راهبردی، رویداد استارت آپی دانش بنیان، جشنواره فرهنگی هنری اقدام نموده است. 

 

علی‌پوری در ادامه اضافه کرد:

این رویداد فرصت بسیار مغتنمی است تا فعالان این حوزه دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید مدیران ملی، استانی و محلی  در حوزه مدیریت بحران کشور، دست اندرکاران و متخصصان علمی و اجرایی این حوزه قرار دهند.

همچنین متخصصان مدیریت بحران را قادر می‌سازد تا نظرات خود را با تصمیم گیرندگان کلیدی سازمان های مهم و نهادهای دولتی، پژوهشگران, مخترعان و صاحبان ایده و تکنولوژی در میان گذاشته و در مورد روند های اخیر این حوزه در ایران به بحث و گفتگو بپردازند.

 

*** فعالیت دبیرخانه رویداد

 

عضو شورای سیاستگزاری اولین رویداد مدیریت بحران ایران ۱۴۰۱ درباره فعالیت‌های دبیرخانه رویداد نیز، گفت:

دبیرخانه ملی این رویداد از حدود ۶ ماه پیش در تهران شروع به کار نموده و در تمام استان های کشور اداره کل های مدیریت بحران استان ها به عنوان دبیرخانه استانی فعالیت نموده اند ، حدود ۶۵۰ مقاله برای این رویداد ارسال شده است و کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهند شد  برای این رویداد بیش از ۵۰  نشست علمی و تخصصی با تمرکز بر موضوعات کلیدی و به روز در حوزه مخاطرات طبیعی و انسان ساخت در کشور برگزار شده است.

یکی دیگر از حوزه های این رویداد حوزه شرکت های دانش بنیان هست که بیش از ۱۵۰ شرکت در این رویداد مشارکت نموده اند و آخرین محصولات دانش بنیان در حوزه های دانش بنیان را ارائه نموده اند، سیاست و هدف اصلی از برگزاری این رویداد شناسایی و حمایت از این شرکت ها بوده است.

۳۵ کارگاه های آموزشی تخصصی در این رویداد برگزار می شود که بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت حضوری در این کلاس ها شرکت می نمایند و همچنین چند هزار نفر از سراسر کشور هم به صورت آنلاین در این کلاس ها شرکت می نمایند.

همچنین در بخش جشنواره فرهنگی هنری ۹۵۰ اثر هنری به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است که در سالن ها و بخش نمایشگاهی رویداد به نمایش عموم قرار گرفته است.

 

*** بازدیدکنندگان از رویداد

 

به گزارش سروش، مدیرکل تحقیقات، تدوین ضوابط و آینده پژوهی سازمان مدیریت بحران کشور در پایان، اظهار داشت:

از نکات کلیدی این رویداد حضور همه اقشار مرتبط با مدیریت بحران در کشور است که در این بین جوانان عزیز کشورمان با ایجاد شرکت های  دانش بنیان و تولید محصولات حساس و مهم در این حوزه بسیار به چشم می خورد.

روز اول این رویداد حدود ۱۵ هزار نفر از فضای نمایشگاهی این بازدید نموده اند. 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنايع
ارسال دیدگاه