کد خبر:290514
پ
۱۳۹۹۱۲۱۱۰۰۰۹۶۱_Test_PhotoN
مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت:

جزئیات و نحوه پوشش رایگان بیمه درمانی ۵ دهک نخست درآمدی

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت، جزئیات و نحوه پوشش رایگان بیمه درمانی ۵ دهک نخست درآمدی را تشریح کرد.

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت، جزئیات و نحوه پوشش رایگان بیمه درمانی ۵ دهک نخست درآمدی را تشریح کرد.

 

 

*** جزئیات و نحوه پوشش رایگان بیمه درمانی ۵ دهک نخست درآمدی

 

 

به گزارش سروش، جمشید شایانفر درباره بیمه شدگان، اظهار داشت:

: بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت در قالب چهار صندوق بیمه‌ای هستند؛ یک گروه کارکنان دولت با حدود ۵ میلیون نفر و اعضای خانواده آنها، یک گروه روستاییان و عشایر و ساکنین شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر، یک گروه تحت عنوان صندوق سایر اقشار شامل خانواده شهدا، مددجویان بهزیستی و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، طلاب و روحانیون تحت پوشش حوزه‌های علمیه، اتباع خارجی و دانشجویان خارجی است.

یک گروه دیگر هم وجود دارد که نهاد متولی بیمه‌ای ندارد و به‌ صورت فردی از طریق دفاتر پیشخوان دولت و یا ورود به سامانه درخواست می‌کنند که تحت پوشش بیمه قرار گیرند که تحت عنوان بیمه ایرانیان بیمه می‌شوند.

تعداد افرادی که تحت پوشش بیمه ایرانیان هستند نوسان دارد، حدود ۱۷ میلیون نفر هستند که به فراخور اعتبار بیمه‌ای افراد در حال حاضر بیمه حدود ۱۲ میلیون نفر از اینها فعال است و بیمه ۵ میلیون نفر هم فاقد اعتبار شده است.

 

 

وی با بیان اینکه سه دهک اول جامعه بیمه رایگان دارند، تصریح کرد:

بر اساس قانون مجلس و قانون بودجه از ابتدای سال ۱۴۰۱ این سیاست دنبال شده است و در سال ۱۴۰۲ هم ادامه دارد. ما بیمه این افراد را به‌صورت خودکار و اتوماتیک و بدون مراجعه حضوری و درخواست آنها تمدید کردیم و پیامک فعال‌شدن بیمه برای آنها ارسال شد.

دو دهک دیگر جامعه هم اخیراً بر اساس مصوبه هیئت وزیران در ۳۰ خرداد به مجموعه بیمه‌شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت اضافه شدند و اکنون ۵ دهک از پوشش رایگان بیمه سلامت برخوردار هستند.

افراد متقاضی برای بیمه‌شدن می‌توانند به سامانه شهروند سازمان بیمه سلامت مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند.

اگر افراد جزو پنج دهک اول باشند، پیغام رایگان شدن بیمه برای آنها ارسال می‌شود مبنی بر اینکه رقم پرداختی صفر است و نیازی به پرداخت نیست؛ اما اگر جزو دهک‌های ۶ تا ۹ باشند رقم کاهش‌ یافته به فرد نمایش داده می‌شود.

دهک ۶ قبلاً باید ۳۰ درصد از مبلغ حق بیمه را پرداخت می‌کرد که مبلغ آن در یک سال ۴۳۰ هزار تومان برای هر نفر بود اما، الان این رقم به ۲۸۷ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. همچنین پرداختی مشمولین دهک ۷ که در گذشته باید ۴۰ درصد از حق بیمه و مبلغ ۵۷۴ هزار تومان را پرداخت می‌کردند الان به ۴۳۰ هزار تومان رسیده است.

 

 

مدیرکل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران در پایان افزود:

مشمولین دهه هشت نیز پیش از این باید ۶۰ درصد حق بیمه یعنی ۸۶۱ هزار تومان پرداخت می‌کردند، الان باید ۵۷۴ هزار تومان بپردازند. مشمولین دهک ۹ نیز در گذشته باید ۸۰ درصد حق بیمه یعنی یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان می‌پرداختند که الان باید ۷۱۷ هزار تومان پرداخت کنند، در نهایت نیز مشمولین دهک ۱۰ مشمول یارانه دولت نیستند و وضعیت پرداختی آنها هم در گذشته و هم الان بدون تغییر به مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان برای یک نفر در سال است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه