کد خبر:294154
پ
برادران
معاون صنایع عمومی وزیر صمت:

حذف شرط سپرده‌گذاری برای دریافت ارزِ تولید/ تامین ۳۰ روزه ارز، شرایط ایده‌آل برای رفع مشکلات ارزی تولیدکنندگان

معاون صنایع عمومی وزیر صمت ضمن اعلام حذف شرط سپرده‌گذاری برای دریافت ارزِ تولید، ایده‌آل وزارت صمت برای زمان تامین ارز صنعتگران کشور را ۳۰ روز دانست.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت ضمن اعلام حذف شرط سپرده‌گذاری برای دریافت ارزِ تولید، ایده‌آل وزارت صمت برای زمان تامین ارز صنعتگران کشور را ۳۰ روز دانست.

 

*** تخصیص ارز به تولیدکنندگان و گلایه آنها

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، محمدمهدی برادران در مورد تخصیص ارز به تولیدکنندگان و گلایه آنها، اظهار داشت:

این گلایه تولیدکنندگان، شکایت به حقی است.

وزارت صمت زمانی می‌تواند از صنعتگران کشور انتظار افزایش تولید داشته باشد که بتواند مواد اولیه آنها را به‌موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن تأمین کند.

 

وی در ادامه، تصریح کرد:

تأخیر ۹۰ روزه در تأمین ارز تولیدکنندگان مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می‌آورد؛ البته این نکته را هم باید یادآور شد که تاکنون جلساتی متعددی با حضور مسئولان بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت برای حل این مسئله برگزار شده و در یکی از این جلسات مسئولان بانک مرکزی نوید این را داده‌اند که زمان تخصیص ارز کاهش پیدا خواهد کرد و در کنار آن شرط سپرده‌گذاری برای واحدهای تولیدی نیازمند ارز هم حذف می‌شود.

ایجاد یک نظام مالی مشخص و منطبق بر تعادل مالی که وزیر صمت اخیراً از آن تحت عنوان طرح تولید صادرات محور اشاره کرد می‌تواند راهکار خوبی برای حل این مشکل باشد.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** مدت‌زمان تخصیص ارز به تولیدکنندگان

 

به گزارش سروش، معاون صنایع عمومی وزیر صمت در پایان و درباره مدت‌زمان تخصیص ارز به تولیدکنندگان نیز، بیان داشت:

در جلسات مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی این اراده وجود دارد که مدت‌زمان تأمین ارز تولیدکنندگان به کمترین زمان ممکن خود تقلیل پیدا کند، اما گاهی پرونده‌هایی از برخی استان‌ها به دست ما می‌رسد مبنی بر اینکه زمان ثبت سفارش، تخصیص و سپس تأمین ارز برای تعدادی از صنعتگران هنوز تغییری پیدا نکرده و آنها همچنان برای دریافت ارز مورد نیاز خود با زحمات و مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

با توجه به گشایش‌های صورت‌گرفته در عرصه بین‌الملل و نظامات مالی کشور، تمایل مسئولان بانک مرکزی بر این است که در سال رشد تولید، موانع موجود در خصوص تأمین ارز تولیدکنندگان را به حداقل برسانند.

در حال حاضر ایده‌آل وزارت صمت این است که تأمین ارز صنعتگران کشور ظرف مدت ۳۰ روز محقق شود، اما با این حال این وزارتخانه در کنار نظر مطلوب خود شرایط و معذوریت‌های بانک مرکزی را هم درک می‌کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه