کد خبر:294511
پ
۶۲۵۷۱۸۰۸
سروش گزارش می‌دهد:

حضور ۷۳ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۴

از میان ۱۱ حوزه موضوعی رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند در ۱۰ حوزه موضوعی، در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند.

از میان ۱۱ حوزه موضوعی رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند در ۱۰ حوزه موضوعی، در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند.

 

 

*** حضور ۷۳ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۴

 

 

به گزارش سروش، سید احمد فاضل‌زاده، رئیس مؤسسه ISC گفت: از میان ۱۱ حوزه موضوعی که رتبه‌بندی تایمز اعلام کرده است دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند در ۱۰ حوزه موضوعی، در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گیرند. تعداد ۷۳ دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند.

فاضل‌زاده اظهار کرد: تا پایان برنامه هفتم توسعه تعداد دانشگاه‌های با رتبه زیر ۵۰۰ در نظام‌های معتبر رتبه‌بندی بین‌المللی باید به ۲۰ برسد، در این رتبه‌بندی موضوعی، تعداد ۷۳ دانشگاه جمهوری اسلامی ایران از ۱۸۵ رشته محل حضور دارند که در ۴۴ رشته محل دانشگاه‌ها حائز رتبه زیر ۵۰۰ بوده‌اند که در جدول زیر به تفکیک حوزه موضوعی در جدول زیر نشان داده شده است.

 

 

رتبه دانشگاه‌های ایران در هر یک از حوزه‌های موضوعی در لینک زیر قابل مشاهده است:

رتبه دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۴

رئیس مؤسسه ISC گفت: یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که رتبه‌بندی جهانی تایمز به‌صورت سالانه انجام می‌دهد، ارزیابی و سنجش دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف است، این رتبه‌بندی در ۱۱ حوزه موضوعی کلی که برخی از آن‌ها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند. این حوزه‌های موضوعی عبارتند از:

 

 

به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، وی افزود: شرایط حضور در رتبه‌بندی موضوعی تایمز تعداد قابل قبولی از انتشارات علمی و اعضای هیات‌علمی است که برای هر موضوع متفاوت است.

رتبه‌بندی موضوعی تایمز نیز بر اساس ۵ معیار اصلی آموزش (محیط یادگیری)، محیط پژوهشی، کیفیت پژوهش، چشم‌انداز بین‌المللی و صنعت مشابه با رتبه‌بندی جهانی تایمز انجام می‌شود، اما هرکدام از این شاخص‌ها متناسب با هر حوزه موضوعی وزن‌دهی می‌شوند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه