کد خبر:294712
پ
۵۷۱۵۵۱۴
سروش گزارش می‌دهد:

حمایت پامپئو از تداوم کمک آمریکا به اوکراین

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در بیانیه‌ای از تداوم حمایت واشنگتن از کی‌یف در جنگ با روسیه حمایت کرد.

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در بیانیه‌ای از تداوم حمایت واشنگتن از کی‌یف در جنگ با روسیه حمایت کرد.

 

 

***حمایت پامپئو از تداوم کمک آمریکا به اوکراین

 

 

به گزارش سروش، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «آمریکا باید در کنار اوکراین در جنگ موجودیتی خود بر سر حیات ملی‌اش بایستد.»

به نوشته پایگاه «هیل»، پامپئو همچنین استدلال کرد، نتیجه جنگ روسیه و اوکراین «تاثیری مستقیم بر امنیت ملی آمریکا خواهد داشت» و «تاثیرات این جنگ در صورت پیروز شدن روسیه فراتر از مرزهای اوکراین احساس خواهد شد.»

این بیانیه پامپئو بعد از آن منتشر می‌شود که بحث در کنگره آمریکا بر سر بسته کمکی جدیدی برای اوکراین بالا گرفته است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد، قصد دارد یک بودجه مکمل به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار را از کنگره درخواست کند. این بودجه مکمل شامل بسته کمکی جدیدی برای اوکراین و همچنین برای رژیم صهیونیستی همزمان با درگیری دو طرف در جنگ است.

بایدن اخیرا در یک سخنرانی از دفتر کارش در کاخ سفید با لحنی تهدیدآمیز ادعا کرد: «حماس و پوتین نمایانگر تهدیدات متفاوتی هستند اما وجه اشتراک آنها این است که خوستار از بین بردن یک دموکراسی در همسایگی خود هستند.»

رئیس جمهور آمریکا کار سختی برای تایید شدن این بودجه درخواستی خود در کنگره به ویژه حالا که مایک جانسون، از متحدان نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، به ریاست مجلس نمایندگان رسیده، دارد. اخیرا جانسون گفت، قصد دارد بسته کمکی واشنگتن برای رژیم صهیونیستی را از کلیت این لایحه تفکیک کرده و به صورت مستقل در روند تصویب قرار دهد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه