کد خبر:298508
پ
سبحانیان (۲)
رییس کل سازمان امور مالیاتی:

خانه‌های بالای ٢٠ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند/ وصول ۶.٧ میلیارد تومان مالیات از اینفلونسرها

رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه خانه‌های بالای ٢٠ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند از وصول ۶.٧ میلیارد تومان مالیات از اینفلونسرها خبر داد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه خانه‌های بالای ٢٠ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند از وصول ۶.٧ میلیارد تومان مالیات از اینفلونسرها خبر داد.

 

 

*** خانه‌های بالای ٢٠ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند

 

 

به گزارش سروش، محمدهادی سبحانیان در نشست خبری با بیان اینکه در مدت زمان ٩ ماه حضورم در سازمان امور مالیاتی استقرار نظام مالیاتی مبتنی بر عدالت به سرعت خوبی پیش رفته است، اظهار داشت:

سیاست ما تغییر ریل در سازمان امور مالیاتی از مالیات ستانی به صورت سنتی به مالیات مبتنی بر داده‌ها است. 

 

 

معاون وزیر اقتصاد درباره وصول مالیات از خانه‌های لوکس، اظهار داشت:

مالیات ستانی از خانه و خودروهای لوکس در سال ١۴٠٠ مشمول خانه‌های بالای ١٠ میلیارد تومان بود که این عدد با نرخ تورم افزایش پیدا می‌کند و در سال ١۴٠١  خانه‌ها با ارزش بالای ١۵ میلیارد تومان و در سال ١۴٠٢ واحدها با ارزش  ٢٠ میلیارد تومان مشمول مالیات بر خانه‌های لوکس می‌شوند. 

 

 

*** در سال جاری ١۶٠ هزار واحد لوکس شناسایی شد

 

 

وی در ادامه بیان داشت:

در سال ١۴٠٠ تعداد ١٢ هزار ٣٠٠ خانه شناسایی شد و مالیات ۴٠٠ میلیارد تومان برای آنها در نظر گرفته شد و در سال١۴٠١ تعداد ۴ هزار و ۵٠٠ خانه شناسایی شد که مالیات  ١.٢ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد. همچنین در سال جاری  ١۶٠ هزار واحد  شناسایی شد که برای آنها ٧ هزار میلیارد تومان مالیات در نظر گرفته شد. 

 

سبحانیان با بیان اینکه مشمولان تا بهمن ماه فرصت پرداخت مالیات دارند، گفت:

اگر نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکنند عملیات اجرایی برای آنها به اجرا  می‌‌رسد که البته در نقل و انتقالات مسکن مالیات را وصول می کنیم که تاکنون از این محل حدود ١۵٠ میلیارد تومان وصول کردیم. 

 

 

*** اخذ مالیات از اینفلونسرها و سلبریتی‌ها

 

 

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اخذ مالیات از اینفلونسرها و سلبریتی‌ها اظهار داشت:

طبق قانون هر فردی که از هر فعالیت اقتصادی درآمدی به دست می‌آورد، چه تاجر باشد چه پزشک و چه فعال فضای مجازی باید مالیات بپردازد. در سال١٣٩٩-١۴٠٠ تعداد ۵۵١ فعال فضای مجازی که بالای ۵٠٠ هزار دنبال کننده داشتند، شناسایی شدند که مجموع تراکنش واریزی ١٢٣ نفر از آنها حدود ٢.٣ هزار میلیارد تومان بوده‌ است.

 

 

*** وصول ۶.٧ میلیارد تومان مالیات از اینفلونسرها

 

 

وی در ادامه اظهار داشت:

در سال ١۴٠٠ حدود ١۴٩ برگه تشخیص برای ١١٩ میلیارد تومان در سال ٩٩ هم ۶۴ برگه تشخیص برای ٢ میلیارد تومان صادر شده و تاکنون ۶.٧ میلیارد تومان مالیات از اینفلونسرها وصول شده‌است. 

 

 

*** مرعوب فضاسازی‌ها در فضای مجازی نمی‌شویم

 

 

سبحانیان در ادامه تاکید کرد:

مرعوب فضاسازی‌ها در فضای مجازی نمی‌شویم و هر کسی که فعالیت اقتصادی دارد باید مالیات بپردازد و اینجا باید متذکر شوم که اینگونه نیست که فعال فضای مجازی که کمتر از ۵٠٠ هزار دنبال کننده دارد مشمول مالیات نباشد آنها هم اگر درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی در فضای مجازی دارند باید مالیات بپردازند. 

 

 

*** امسال از ۱۶۲ هزار خودرو مالیات می‌گیریم

 

 

به گزارش سروش، رییس کل سازمان امور مالیاتی در پایان درباره اخذ مالیات از خودروهای لوکس اظهار داشت:

در سال ۱۴۰۰ حدود  ۱۷۷ هزار خودرو با قیمت ٢هزار  میلیارد تومان مشکل مالیات بر خودروهای لوکس شدند، همچنین در سال گذشته حدود ۲۵۲ هزار خودرو با نرخ  ۲۳۰۰ میلیارد تومان مشمول مالیات شدند و امسال هم برای ۱۶۲ هزار خودرو با ارزش ۲۸۰۰ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند.

مشمولان تا انتهای بهمن مهلت پرداخت این مالیات را دارند و تاکنون ١.۵ میلیارد تومان مالیات از این محل وصول شده است.

نویسنده: امیر رجبی

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش