کد خبر:289511
پ
۶۲۶۶۴۷۲۰
سروش گزارش می دهد:

دانشگاه‌های انگلیسی در صدر برترین‌های حوزه اشتغال ۲۰۲۴

نظام رتبه‌بندی “کیواس” (QS) دانشگاه‌های اروپا را برای سال ۲۰۲۴ میلادی رتبه‌بندی کرد که بر اساس آن دانشگاه “کمبریج” برترین دانشگاه اروپایی لقب گرفت.

نظام رتبه‌بندی “کیواس” (QS) دانشگاه‌های اروپا را برای سال ۲۰۲۴ میلادی رتبه‌بندی کرد که بر اساس آن دانشگاه “کمبریج” برترین دانشگاه اروپایی لقب گرفت.

 

 

*** دانشگاه‌های انگلیسی در صدر برترین‌های حوزه اشتغال ۲۰۲۴

 

 

به گزارش سروش، بیستمین نسخه رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS برای سال ۲۰۲۴ میلادی، دارای ۱۵۰۰ موسسه در ۱۰۴ منطقه جهان است و تنها رتبه بندی در نوع خود است که بر اشتغال و پایداری تأکید دارد.

نظام رتبه بندی کیواس امسال بزرگترین پیشرفت روش شناختی خود را با معرفی سه معیار جدید اجرا کرده است که شامل پایداری، نتایج استخدام و شبکه تحقیقات بین المللی می‌شود.

نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل ۱۷.۵ میلیون مقاله دانشگاهی و نظرات کارشناسی بیش از ۲۴۰ هزار عضو هیات علمی و کارفرمایان است. مؤسسه فناوری ماساچوست دوازدهمین سال است که در مقام صدر نشین جشن می‌گیرد، دانشگاه کمبریج رتبه دوم سال گذشته خود را حفظ کرد. در حالی که دانشگاه آکسفورد نسبت به رتبه بندی ۲۰۲۳ یک پله صعود کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

رتبه­‌بنـدی کیو اس توسط مؤسسه “کاکارلی سیموندز” در کشور انگلستان انجام می­‌گیرد و عملا از سال ۲۰۱۰ به صورت مستقل دانشگاه‌های دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی کیو اس بر اساس دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های دانشگاهی طراحی شده است.

 

 

در رتبه بندی ۲۰۲۴ کیواس، دانشگاه‌ها بر اساس قاره‌های مختلف نیز رتبه بندی شدند که به شرح ذیل است:

۱- دانشگاه کمبریج (انگلیس)

دانشگاه کمبریج در سال ۱۲۰۹ میلادی تأسیس شده و دومین دانشگاه قدیمی در انگلیس و سومین دانشگاه قدیمی در جهان به شمار می‌آید. این دانشگاه همواره در رتبه‌بندی‌های گوناگون جزو برترین‌های جهان است. تأسیس دانشکده‌های دانشگاه کمبریج کاملاً اتفاقی بود و از روز اول قرار بر تأسیس چنین دانشگاهی نبود. بنابراین، عمر هیچ‌کدام از دانشکده‌های موجود در کمبریج به اندازه عمر خود دانشگاه کمبریج نمی‌رسد.

 

 

۲- دانشگاه آکسفورد (انگلیس)

دانشگاه آکسفورد که در شهر آکسفورد در منطقه آکسفورد شایر انگلستان قرار دارد، قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان جهان به شمار می‌رود. با اینکه تاریخ دقیق تأسیس این دانشگاه معلوم نیست، اما قدیمی‌ترین اسناد باقی‌مانده از گذشته نشان می‌دهد که از سال ۱۰۹۶ فرایند آموزش در آکسفورد جریان داشته است.

رشد آکسفورد زمانی شروع شد که “هنری دوم” تحصیل دانشجویان انگلیسی را در دانشگاه پاریس ممنوع کرد. قطعاً می‌توان گفت آکسفورد از برترین‌های جهان است.

 

 

۳- کالج سلطنتی لندن(انگلیس)

کالج سلطنتی لندن یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی بریتانیا و جهان در زمینه‌های مهندسی، علوم پزشکی و اقتصاد است. این دانشگاه در مرکز لندن واقع شده است.

این کالج قبلاً یکی از اعضای دانشگاه لندن بود و در سال ۲۰۰۷ به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. کالج سلطنتی لندن دارای یک جامعه بسیار بین المللی است که ۵۹ درصد از دانشجویان آن خارج از بریتانیا و مابقی دانشجویان ۱۴۰ کشور دنیا هستند.

 

 

۴- موسسه فناوری فدرال زوریخ(سوئیس)

این دانشگاه که در سوئیس قرار دارد، در سال ۱۸۵۴ میلادی پایه‌گذاری شد و در سال ۱۸۵۵ به عنوان انستیتو پلی تکنیک شروع به کار کرد. رشته‌های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از: علوم مهندسی، علوم پایه، علوم و فناوری‌های نوین، مدیریت و علوم سیاسی.

این دانشگاه عضویت برنده ۲۱ جایزه نوبل را در لوح افتخارات خود دارد.

 

 

۵- کالج دانشگاهی لندن(انگلیس)

این دانشگاه یک کالج مستقل و قدیمی‌ترین بخش دانشگاه لندن بوده است. یوسی‌ال در ۱۸۲۶ میلادی تحت نام دانشگاه لندن و به عنوان جایگزینی سکولار برای دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج تأسیس شد. لذا پذیرش در این دانشگاه بدون توجه به دین و اعتقاد دانشجویان صورت می‌گرفت. شعار دانشگاه یوسی‌ال نیز بر این سیاست تأکید دارد: بگذارید همه آنانی بیایند که با شایستگی خود، سزاوار بهترین پاداش‌ها هستند.

 

 

۶- دانشگاه ادینبرو(اسکاتلند)

دانشگاهی بسیار مطرح و پرسابقه در ادینبرو در اسکاتلند است. این دانشگاه در سال ۱۵۸۳ تأسیس شده‌است. این دانشگاه از لحاظ برندگان نوبل موفق‌تر از دانشگاه استنفورد عمل کرده‌است! دانشگاه ادینبرو با حدود ۴۷ هزار متقاضی در سال، عنوان سومین دانشگاه محبوب بریتانیا با توجه به تعداد متقاضی را دارد.این دانشگاه دارای پردیس است و  پردیس‌ها در نقاط مختلف شهر و اکثر آنها در حاشیه شهر قدیمی و تاریخی قرار گرفته‌اند.

 

 

۷- دانشگاه PSL (فرانسه)

دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس با عنوان کامل ” Paris Sciences et Lettres” به معنای دانشگاه علوم و ادبیات پاریس، یک دانشگاه شامل مراکز پژوهشی و آموزشی در فرانسه است. این دانشگاه در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و ۱۰ همکار دارد که از سوی ۳ بنیاد ملی و پژوهشی در فرانسه حمایت می‌شود.

هدف این دانشگاه این است که خود را به عنوان یکی از موسسات تحقیقاتی برتر دنیا معرفی کند.

دانشگاه تحقیقاتی PSL همچنین پیوندهایی با سایر موسسات برتر در سراسر جهان از جمله دانشگاه کمبریج، دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه پکن و دانشگاه ملی تایوان ایجاد کرده است.

در مجموع ۲۸ جایزه نوبل در فیزیک، شیمی، ادبیات، فیزیولوژی و پزشکی و اقتصاد به محققان این دانشگاه اعطا شده است.

برترین دانشگاه فرانسه(دانشگاه PSL ) متشکل از ۲۵ موسسه تحقیقاتی و آموزش عالی در پاریس و سه منطقه تحقیقات ملی است.

 

 

۸ -دانشگاه منچستر(انگلیس)

این دانشگاه در سال ۱۸۲۹ تأسیس شده‌است و پردیس اصلی ان در شهر منچستر قرار دارد. دانشگاه منچستر در رده بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های انگلستان و اروپا قرار گرفته‌است.این دانشگاه دارای بیشتر از ۲۰ جایزه نوبل بوده که بیشتر در رشته شیمی و فیزیک است. پردیس مهندسی و کالج مدیریت دانشگاه منچستر بسیار معروف بوده و بسیاری از فارغ التحصیلان آن جزو دارندگان نوبل هستند.

 

 

۹- اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان(سوئیس)

اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان یکی از دو دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال سوییس است که در شهر لوزان واقع شده‌است. این دانشگاه در منطقه فرانسوی زبان لوزان قرار دارد. این دانشگاه تحقیقاتی دولتی در حوزه علوم طبیعی و مهندسی تخصص دارد و با ۳ ماموریت اصلی آموزش، تحقیق و نوآوری فعالیت می‌کند.

 

 

۱۰ -دانشگاه صنعتی مونیخ(آلمان)

دانشگاه فنی مونیخ یک دانشگاه تحقیقاتی در مونیخ آلمان است. این دانشگاه یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین موسسات فناوری آلمان است. دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یکی از دانشگاه‌های برتر اروپا و متعهد به تعالی در تحقیق و تدریس، آموزش بین رشته‌ای و ارتقاء فعال دانشمندان جوان است. این دانشگاه همچنین پیوندهای محکمی با شرکت‌ها و موسسات علمی در سراسر جهان دارد و از نخستین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه