کد خبر:289427
پ
۶۲۶۷۹۴۶۱
سروش گزارش می‌دهد:

درگیری میان شبه‌نظامیان متحد ارتش آمریکا در شرق سوریه

درگیری‌های شدیدی با سلاح سنگین و سبک میان گروهی از شبه‌نظامیان متحد ارتش آمریکا در اطراف پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در میادین نفت و گاز در شرق سوریه رخ داده است.

درگیری‌های شدیدی با سلاح سنگین و سبک میان گروهی از شبه‌نظامیان متحد ارتش آمریکا در اطراف پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در میادین نفت و گاز در شرق سوریه رخ داده است.

 

 

*** درگیری میان شبه‌نظامیان متحد ارتش آمریکا در شرق سوریه

 

 

به گزارش سروش، در این درگیری‌های متوالی در حومه استان دیرالزور تعدادی از این شبه‌نظامیان کشته و زخمی شدند و دامنه درگیری‌ها که در پی کنترل، نفوذ و توزیع نفت به سرقت رفته سوریه و تقسیم منابع در منطقه رخ داد، گسترش یافت.

منابع محلی در دیرالزور گفتند، در  این درگیری میان نیروهای مسلح موسوم به “شورای نظامی دیرالزور” وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه “قسد”؛ متحد ارتش آمریکا و نیروهای “آسایش” و نیروهای “مبارزه با تروریسم” معروف به “الهات” که آنها هم از شاخه‌های نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، تعدادی از شبه‌نظامیان متحد ارتش آمریکا کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

درگیری‌ها به مناطق مختلف دیرالزور کشیده شد و به گفته منابع محلی، در درگیری‌ها که از نزدیک پایگاه آمریکا در شرکت گاز طبیعی “کونیکو” تا پایگاه غیرقانونی این کشور در میدان نفتی “العمر” در حومه شمالی دیرالزور امتداد داشت، از سلاح های سنگین و سبک و خمپاره‌های “آر پی جی” استفاده شد و غیرنظامیان زیادی در اثر همین درگیری‌ها آواره شدند.

این منابع گفتند، فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه از فرماندهی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت فرماندهی ارتش آمریکا در دیرالزور خواست به دلیل تشدید درگیری‌ها و گسترش دامنه آن تجهیزات بفرستند.

در پی آن کاروانی نظامی و خودروهای زرهی نیروهای ائتلاف آمریکا از میدان گازی کونیکو با همراهی هلی‌کوپترها به سمت شهرک الصور در شمال دیرالزور حرکت کرد.

میدان نفتی العمر بزرگترین میدان نفتی سوریه از نظر مساحت و تولید است و در کرانه شرقی رود فرات قرار دارد و میدان کونیکو که آن هم در اشغال ارتش آمریکاست، بزرگترین میدان گازی سوریه (۲۰ کیلومتری شمال شرق دیرالزور) و دارای یک نیروگاه گاز است که در سال ۲۰۰۵ بر اساس قراردادی بین شرکت گاز سوریه و شرکت آمریکایی “کونیکو فیلیپس” ساخته شد.

به گفته این منابع، این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که نیروهای به اصطلاح “پلیس نظامی” تعدادی از نیروهای شورای نظامی دیرالزور را دستگیر کردند اما دلیل اصلی درگیری‌ها تلاش آشکار فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه برای محاصره و کاهش نفوذ “شورای نظامی دیرالزور” با اعزام نیروهای کمکی از استان‌های حسکه و رقه به حومه دیرالزور است.

این منابع گفتند، شبه‌نظامیان «شورای نظامی دیرالزور» با دستور مستقیم فرمانده آن احمد الخبیل ملقب به ابوخواله به تمامی مقرهای نیروهای مذکور حمله کردند و تمامی ارتباط اصلی و از جمله جاده الکسره را قطع کردند.

نفتی که ماهانه از میادین اشغالی سوریه به غنیمت گرفته می‌شود، حدود سه میلیون بشکه مواد خام استخراجی از میادین استان‌های حسکه، رقه و دیرالزور است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه