کد خبر:291377
پ
دهقانی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ذره‌بین مجلس بر روی عملکرد ۳ شرکت آلومینیوم‌سازی کشور/ موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد ۳ شرکت آلومینیوم‌سازی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از عملکرد چند شرکت آلومینیوم‌سازی در کمسیون متبوع خود خبر داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از عملکرد چند شرکت آلومینیوم‌سازی در کمسیون متبوع خود خبر داد.

 

 

*** تحقیق و تفحص از عملکرد چند شرکت آلومینیوم‌سازی کلید خورد

 

 

به گزارش سروش به نقل از صنایع، الله‌وردی دهقانی از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از عملکرد چند شرکت آلومینیوم سازی در کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و گفت:

در جلسه اخیر کمسیون صنایع و معادن، اعضا با اکثریت آرا با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم صنایع جنوب (سالکو)، آلومینیوم ایران (ایرالکو)، آلومینیوم المهدی و آلومینیای جاجرم موافقت کردند.

 

 

وی در ادامه، افزود:

در این جلسه کمیسیون طرح تحقیق و تفحص از عملکرد این شرکت‌های آلومینیوم سازی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و مسئولان شرکت‌های مذکور مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت اعضا پس از استماع نظرات میهمانان با اکثریت آرا با این تفحص‌ها موافقت کردند.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** محورهای این تحقیق و تفحص‌
 

 

به گزارش سروش، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان و در تشریح محورهای این تحقیق و تفحص‌ها ، اظهار کرد:

نحوه تامین مواد اولیه، نحوه فروش شمش آلومینیوم، تامین نیاز صنایع پایین دستی و میزان حقوق و دستمزد کارکنان از جمله محورهای این طرح بود.

پس از موافقت اعضای کمسیون صنایع با این طرح‌های تحقیق و تفحص ، گزارش کمسیون صنایع در این باره تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود و در صورتی که نمایندگان در جلسه علنی نسبت به این طرح تحقیق و تفحص رأی مثبت دهند روند تفحص از عملکرد این شرکت‌های آلومینیوم سازی آغاز می‌شود.

در صورت موافقت نمایندگان با این طرح‌های تحقیق و تفحص، گزارش مجدد به کمسیون صنایع باز می‌گردد و اعضای هیئت تفحص مشخص و فرایند تفحص طبق آیین‌نامه داخلی مجلس آغاز می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه