کد خبر:296846
پ
۱۷۰۸۰۸۷۴۹
سروش گزارش می‌دهد:

رزمایش سه جانبه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا برگزار شد

جنگنده‌های کره جنوبی، ژاپن و آمریکا، در پاسخ به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی، در آسمان شبه‌جزیره کره به پرواز درآمدند.

جنگنده‌های کره جنوبی، ژاپن و آمریکا، در پاسخ به آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی، در آسمان شبه‌جزیره کره به پرواز درآمدند.

 

 

*** رزمایش سه جانبه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا برگزار شد

 

 

به گزارش سروش، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و آمریکا (JCS) گفت:

این رزمایش بر فراز آب‌های شرق جزیره جنوبی ججو، جایی که مناطق شناسایی پدافند هوایی کره جنوبی و ژاپن همپوشانی دارند، در میان تشدید تنش‌ها در پی شلیک ناو هواسونگ توسط کره شمالی برگزار شد.

 

 

عکس‌هایی از رزمایش منتشر شده توسط ستاد مشترک نشان می‌دهد که جنگنده‌های اف-۱۵ کره جنوبی، اف-۱۶ آمریکا و جت‌های جنگنده اف-۲ ژاپنی دو بمب‌افکن «بی یک» را در یک پرواز اسکورت کردند.

این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش برای تقویت توانایی‌های سه کشور برای پاسخ به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی، از جمله شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد و نشان دادن عزم قوی برای واکنش مشترک، برنامه‌ریزی شده بود.

به گفته ستاد مشترک، این سیزدهمین بار است که یک بمب افکن استراتژیک ایالات متحده، از جمله بی ۵۲ با قابلیت حمل کلاهک اتمی، در سال جاری در شبه جزیره کره یا منطقه مجاور آن مستقر شده است.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، «بی یک» که دیگر قابلیت اتمی ندارد، در سال جاری پنج بار در منطقه شبه جزیره مستقر شده است.

این رزمایش هوایی سه جانبه همچنین جدیدترین رزمایش هوایی در نوع خود از زمانی بود که این سه کشور اولین رزمایش مستقل خود را در ماه اکتبر برگزار کردند.

سئول، واشنگتن و توکیو به تازگی روابط امنیتی خود را در مواجهه با تهدیدات نظامی در حال تحول کره شمالی تقویت کرده اند. پرتاب هواسونگ-۱۸ در روز دوشنبه پنجمین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در سال جاری را رقم زد.

روز سه‌شنبه، سه کشور به طور کامل سیستمی را برای اشتراک‌گذاری اطلاعات هشدار موشکی کره شمالی آنی را فعال و یک برنامه چند ساله برای رزمایش‌های نظامی سه‌جانبه را تصویب کردند.

در ماه اوت (مرداد-شهریور)، یون سوک یول رییس جمهور کره جنوبی، جو بایدن رییس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن توافق کردند که این سیستم را تا پایان سال جاری عملیاتی کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع ژاپن روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی ساعت ۸:۲۴ دقیقه صبح (به وقت محلی)، ساعاتی پس از پرتاب یک موشک کوتاه برد، یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

وزرای خارجه کشورهای گروه هفت در بیانیه‌ای پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) از سوی کره شمالی را محکوم کردند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه