کد خبر:297814
پ
۱۴۰۲۰۹۰۴۱۵۰۷۳۱۹۶۳۲۸۸۴۸۵۱۴
وزارت بازرگانی و صنعت هند:

رشد ۲۱ درصدی تجارت ماهانه ایران و هند

وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد ۲۱ درصدی تجارت این کشور با ایران در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۳ خبر داد.

وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد ۲۱ درصدی تجارت این کشور با ایران در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۳ خبر داد.

 

 

*** رشد ۲۱ درصدی تجارت ماهانه ایران و هند
 

 

به گزارش سروش، وزارت بازرگانی و صنعت هند از رشد ۲۱ درصدی تجارت ایران و هند در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۳ خبر داده است. مبادلات تجاری دو کشور در نوامبر ۲۰۲۳ به ۱۹۱ میلیون دلار رسیده است.

این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۵۸ میلیون یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات هند به ایران در نوامبر ۲۰۲۳ با رشد ۳۰ درصدی نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ به ۱۳۲ میلیون دلار رسیده است. واردات هند از ایران در نوامبر ۲۰۲۳ نیز با رشد ۵ درصدی به ۵۹ میلیون دلار بالغ شده است هند در نوامبر سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۰۲ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۵۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

وزارت بازرگانی و صنعت هند همچنین کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۱ ماهه نخست ۲۰۲۳ را یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار اعلام کره است..

مبادلات تجاری ایران و هند در این دوره با افت ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. کل مبادلات تجاری دو کشور در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر دو میلیارد و ۲۹۱ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ افت ۴۰ درصدی داشته و به یک میلیارد و ۲۱ میلیون دلار رسیده است. هند در ۱۱ ماهه نخست سال میلادی ۲۰۲۲ یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات هند از ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۳ نیز افت ۳ درصدی داشته و به ۵۸۸ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۶۰۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش برنج بیشترین سهم را در صادرات هند به ایران در ۱۱ ماهه نخست ۲۰۲۳ داشته و ۶۱۳ میلیون دلار از صادرات هند به ایران در این دوره مربوط به برنج بوده است. کنجاله دانه های روغنی با ۷۷ میلیون دلار و میوه با ۴۷ میلیون دلار در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار داشته اند. همچنین هند ۲۶ میلیون دلار چای در این مدت به ایران صادر کرده است.

فرآورده‌های نفتی نیز بزرگ‌ترین کالای وارداتی هند از ایران در ۱۱ ماهه نخست ۲۰۲۳ بوده و هند ۲۱۳ میلیون دلار فرآورده نفتی ایران را در این مدت وارد کرده است. مواد اولیه تولید رنگ با ۱۶۳ میلیون دلار و میوه با ۱۰۸ میلیون دلار به ترتیب در جایگاه دوم و سوم از این نظر قرار داشته‌اند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه