کد خبر:293588
پ
واردات
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

رشد ۴ درصدی تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر کشور طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۴ درصدی تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر کشور طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۴ درصدی تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر کشور طی ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ خبر داد.

 

 

*** رشد عملیات تخلیه و بارگیری کالا نسبت به شش ماهه سال گذشته
 

 

به گزارش سروش، علی‌اکبر صفایی در همایش مدیران این سازمان که با حضور اعضای هیات عامل و مدیران ستاد و بنادر کشور برگزار شد، در آغاز سخنان خود ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد:

رژیم غاصب صهیونیستی همواره ناکام بوده و انشاءالله این بار نیز ناکام خواهد بود و کشورهای مسلمان در یک برهه تاریخی برای نقش‌آفرینی به منظور مقابله با ظلم قرار دارند.

 

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شاهد رشد ۴ درصدی در بخش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی کشور طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، گفت:

خوشبختانه موارد طراحی و برنامه ریزی شده در حوزه دریایی و بندری به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است.

 

 

*** تلاش برای ایجاد تحول در بخش تامین تجهیزات بندری
 

 

وی در ادامه، افزود:

باید شاهد تحول در بخش تامین تجهیزات بندری باشیم و تامین تجیزات استراتژیک بندری در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

 

 

صفایی با اشاره به اینکه همواره در کشور بر حسب تجارت دریابرد کشور، برنامه‌ریزی صورت گرفته است، عنوان کرد:

تاکید مقام معظم رهبری بر حرکت مسئولان با مقوله دریا است و هیچ زمانی ایشان و رییس‌جمهور تا این حد به مقوله دریا نپرداخته‌اند و انصافا وزیر راه و شهرسازی نیز نگاهی راهبردی و استراتژیک به حوزه اقتصاد دریا دارند.

 

 

*** اهمیت تصویب برنامه هفتم توسعه در حوزه اقتصاد دریامحور برای سازمان بنادر
 

 

وی همچنین به اهمیت تصویب برنامه هفتم توسعه به منظور اجرای احکام مرتبط با اقتصاد دریامحور اشاره و عنوان کرد:

احکام مرتبط با اقتصاد دریامحور در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، نقش راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی را تعیین می‌کند و این احکام صرفا مربوط به مباحث بندری و دریایی نیست و مباحث کلان نظام را شامل می شود و تحت عنوان اقتصاد دریاپایه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوب شده است.

در این صورت کارکرد عظیمی در حوزه اقتصاد دریامحور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف می شود و نگاه راهبردی از سوی این سازمان شکل می گیرد و با تصویب برنامه هفتم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی شاهد پرواز بلند سازمان بنادر در زمینه اقتصاد دریامحور خواهیم بود.

 

 

*** بنادر، چشمه بار و مهم‌ترین نقطه کریدورها هستند
 

 

صفایی با اشاره به اهمیت بحث کریدورها، خاطرنشان کرد:

در بخش کریدورها بنادر به عنوان چشمه بار، مهم ترین و اصلی ترین نقاط کریدور هستند و تلاش زیادی به منظور ارتباط با کشورهای مختلف از سوی معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر با انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه مدنظر قرار گرفته است.

 

 

*** جزییات هدفگذاری جذب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه
 

 

به گزارش سروش، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان و با تاکید بر اینکه هدف گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سرمایه گذاری بر جذب ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی است، بیان کرد:

۵۳ هزار میلیارد تومان از این رقم در حوزه مهندسی و توسعه امور زیربنایی و ۴۷ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به حوزه بندری است و در عین حال برنامه‌ریزی صورت گرفته بر جذب ۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری داخلی و ۸۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری خارجی است.

در حوزه سرمایه‌گذاری اولویت اول و آخر سازمان بنادر و دریانوردی بخش خصوصی است و باید اعلام کنیم که قراردادهای سرمایه گذاری اقتصادی می‌شود.

نباید اجازه توقف هیچ گونه فعالیتی را در بنادر کشور بدهیم و مرتفع کردن مشکلات بنادر کشور باید به عنوان اولویت در دستورکار قرار گیرد؛ نباید بروکراسی ایجاد شود و نگاه باید حل مشکل باشد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه