کد خبر:287071
پ
صحرایی
سروش گزارش می‌دهد:

رضامراد صحرایی در جلسه رای اعتماد خود به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم چه گفت؟

رضامراد صحرایی در جلسه رای اعتماد خود به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم پس از سخنرانی نمایندگان موافق و مخالف به تشریح و دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

رضامراد صحرایی در جلسه رای اعتماد خود به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم پس از سخنرانی نمایندگان موافق و مخالف به تشریح و دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

 

*** باید دانش آموزان را از چنگال فضای مجازی نجات دهیم

 

به گزارش سروش، رضا مراد صحرایی در صحن علنی مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت:

نظرات منتقدان ستودنی بود و نشان داد شما نمایندگان مردم در میان مردم هستید و مشکلاتشان را می دانید.

اگر ایران قوی می خواهیم راهش آموزش و پرورش قوی است اگر اقتصاد خوب می خواهیم راهش آموزش و پرورش قوی است.

حال آموزش و پرورش و معلمان خوب نیست و به همین حال کشورمان خوب نیست برای رساندن آموزش و پرورش به جایگاه خودش باید همدل شویم.

 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در ادامه، یاداور شد:

در گزارشی که خدمت رهبری ارائه کردم مسایلی را مطرح کردم؛ از جمله اینکه باید خلا ارتباطی و ادراکی با نسل جدید را از بین ببریم و دانش آموزان را از چنگال فضای مجازی وحشی نجات دهیم باید. در مورد تربیت معلم گفتم، باید بهترین‌افراد برای معلمی انتخاب شوند برای رفتن به آموزش و پرورش نمره خوب کافی نیست و برای معلمان فعلی باید برنامه ویژه داشته باشیم.

در مورد مدرسه خدمت رهبری عرض کردم که معتقدم راه نجات ما از مسیر مدرسه ها می‌گذرد اگر می خواهیم کشور را نجات دهیم نقطه نجات، مدرسه و درس است، هر دانش آموز یک مهارت در هر مقطع هدف ماست. همچنین گفتم که اصلی ترین‌ رکن‌ِ تربیت، خانواده است.

همچنین در مورد عدالت تربیتی گفتم پیام انقلابمان عدالت است واقعیت این است امروز فاصله مدارس یک اندازه نیست باید کیفیت مدرسه را به اندازه ای بالا ببریم که خانواده ها دغدغه اینکه فرزندانمان را به کدام مدرسه بفرستیم نداشته باشند.

 

*** سند تحول آموزش و پرورش

 

وی با اشاره به سخنانی در مورد سند تحول با رهبر معظم انقلاب مطرح کرد، گفت:

این سند باید از سندی بخشی به سندی ملی تبدیل شود. معلمی که به جای تعلیم صرف به تربیت هم بپردازد ستودنی است و کشور پر از چنین معلمانی است. مسأله دیگر امور تربیتی و پرورشی است، تربیت مهمتر از تعلیم است ۵۹ هزار معلم پرورشی کم داریم.

در چند روزی که خدمت شما بودم به من تذکر دادید این وزارتخانه سیاست زده و تبدیل به ستاد انتخاباتی نشود و این مسأله هم رخ نخواهد داد.

معلمان ما باید توانا شوند تا دانش آموزان را توانا کنند باید تابستان ها حداقل ۲۰۰ ساعت برای آنها آموزش می گذاشتیم که این کار را انجام ندادیم.

چالش بعدی وزارت آموزش و پرورش ضعف در کیفیت و برنامه‌های آموزشی و پرورشی است. جهت گیری عدالت ستیز و کاهش فرصت های برابر از دیگری نکاتی که باید مد نظر قرار دهیم، مدارس عشایری نتوانستند به دلیل فقر امکانات مشکلات فرزندانمان را حل کنند مسایل آموزش و پرورش ملی هستند و عزم ملی برای حل آن می‌خواهیم.

 

*** دو دسته برنامه برای حل مشکلات آموزش و پرورش طراحی کردیم

 

به گزارش سروش، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پایان و با بیان اینکه دو دسته برنامه برای حل مشکلات آموزش و پرورش طراحی کردیم، تصریح کرد:

در رتبه بندی نتوانستیم نتیجه مورد نظر را بگیریم و نتوانستیم به خوبی آن را اجرا کنیم، مقاله نویسان صرف از کوچ با ایل و اداره کلاس بدون وسایل گرمایشی چه می فهمند؟ با متلاطم ترین‌وضعیت رتبه بندی را تحویل گرفتیم.

نکته دوم ساماندهی نیروی انسانی است بازنشستگی زیادی داریم، امسال هم کمبود معلم داریم یک آزمون استخدامی پیش از این‌ برگزار شد آزمون استخدامی دیگر نیز پیش از مهر برگزار می‌شود تا این‌ معضل‌ را حل کنیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه