کد خبر:294180
پ
فرزین
رئیس کل بانک مرکزی:

رویکرد جدید بانک مرکزی برای نظارت بر شبکه بانکی کشور/ چشم‌انداز اجرای قانون جدید بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به رویکرد جدید بانک مرکزی برای نظارت بر شبکه بانکی کشور، در خصوص قانون جدید بانک مرکزی توضیحاتی ارائه داد.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به رویکرد جدید بانک مرکزی برای نظارت بر شبکه بانکی کشور، در خصوص قانون جدید بانک مرکزی توضیحاتی ارائه داد.

 

*** رویکرد نظارتی جدید بانک مرکزی

 

به گزارش سروش، محمدرضا فرزین در جلسه دوره‌ای خود با مدیران عامل بانک‌ها با اشاره با قانون بانک مرکزی و الگوی جدید نظارتی بر شبکه بانکی، تصریح کرد:

مشخصات این الگوی نظارتی پیش از این اعلام شده است و لذا براین باور هستیم که پول بانک‌ها متعلق به مردم و سپرده گذار است؛ بانک مرکزی به عنوان نماینده سپرده گذاران هر کجا و در هر شرکتی پول بانک ترزیق می‌شود باید بتواند بر آن نظارت کند.

 

وی در ادامه، افزود:

بانک مرکزی مطلوب، بانک مرکزی است که بتواند روی تک تک ریال‎‌های مردم که در نظام بانکی سپرده می شود نظارت کند و با وحدت نظر موجود در ارکان نظام و عزم جزم نظام بانکی و با بهره گیری از تجارب موجود در زمینه مسائل و مشکلات رایج در سیستم بانکی امیدواریم بتوانیم نظام بزرگ بانکی و پولی کشور را که تاثیر به سزایی در اقتصاد کشور دارد بهتر مدیریت کنیم.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** تصویب قانون بانک مرکزی

 

به گزارش سروش، رئیس‎ کل بانک مرکزی در ادامه با اشاره به نهایی شدن فرآیند تصویب قانون بانک مرکزی و ویژگی های این قانون، بیان داشت:

خوشبختانه سران قوا و ریاست مجمع تشخیص مصحلت نظام، همگی بر افزایش اختیارات، اقتدار و استقلال بانک مرکزی تاکید دارند.

با ابلاغ قانون بانک مرکزی زمینه برای افزایش استقلال و اقتدار بانک مرکزی فراهم شود و هم اکنون هیچ اختلاف نظری بر سر این موضوع در میان قوای سه گانه وجود ندارد و حاکمیت بر سر استقلال بانک مرکزی هم صدا هستند.

امیدواریم با اجرای این قانون انضباط پولی و بانکی بهتری برقرار کنیم شرایط مناسب تری را هم از لحاظ تورمی و هم کاهش مستمر نقدینگی فراهم کنیم و اقتصاد و شرایط را به ثبات برسانیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه