کد خبر:297711
پ
۱۷۰۸۵۳۹۲۷
سروش گزارش می‌دهد:

سئول رزمایش‌های نظامی در مناطق حائل دو کره را از سر می‌گیرد

مقامات کره‌جنوبی اعلام کردند انتظار می‌رود ارتش این کشور رزمایش‌های خود را در مناطق حائل تعیین شده بر اساس توافقنامه نظامی دوکره در سال ۲۰۱۸ از سر بگیرد، زیرا به عقیده سئول این مناطق حائل پس از شلیک توپخانه‌ای اخیر کره شمالی به طور عملی از بین رفته‌اند.

مقامات کره‌جنوبی اعلام کردند انتظار می‌رود ارتش این کشور رزمایش‌های خود را در مناطق حائل تعیین شده بر اساس توافقنامه نظامی دوکره در سال ۲۰۱۸ از سر بگیرد، زیرا به عقیده سئول این مناطق حائل پس از شلیک توپخانه‌ای اخیر کره شمالی به طور عملی از بین رفته‌اند.

 

 

*** سئول رزمایش‌های نظامی در مناطق حائل دو کره را از سر می‌گیرد

 

 

به گزارش سروش، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی به تازگی با اظهار این‌که شلیک‌های توپخانه‌ای پیونگ یانگ باعث از بین رفتن مناطق حائل شده است، گفت ارتش کره‌جنوبی شلیک‌های توپخانه‌ای و رزمایش‌های خود را در نزدیکی مرزهای دریایی و زمینی از سر خواهد گرفت.

کره شمالی از روز جمعه تا امروز حدود ۳۵۰ گلوله توپخانه‌ای را از آب‌های سواحل غربی خود به منطقه حائل دریایی در شمال خط مرزی یعنی همان مرز دریایی دوکره در دریای زرد شلیک کرده و این موضوع تنش‌ها را افزایش داده است.

جون ها کیو سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی امروز در نشستی خبری گفت که از بین رفتن مناطق حائل، راه را برای نیروهای کره‌ جنوبی و حفظ آمادگی بیشتر آن‌ها هموار می‌کند و تاکید کرد که این توافق انجام رزمایش‌ در نزدیکی مرز دوکره را ممنوع کرده بود.

وی گفت: انتظار می‌رود این مسائل رفع شوند و بنده معتقدم شرایط بهتری برای رزمایش یگان‌ها فراهم خواهد شد.

با این حال، جون ها کیو افزود این وزارتخانه باید با سایر شاخه‌های دولت درباره لغو یا عدم لغو کامل توافقنامه سال ۲۰۱۸ گفت‌وگو کند.

ارتش کره جنوبی قصد دارد با از بین رفتن این مناطق حائل، رزمایش‌هایی را که بر اساس توافقنامه سال ۲۰۱۸ لغو شده بود مانند رزمایش‌های توپخانه‌ای با سلاح واقعی و مانورهای میدانی در سطح هنگ را در فاصله پنج کیلومتری منطقه غیرنظامی دوکره از سر بگیرد.

نیروی دریایی کره جنوبی نیز قرار است رزمایش‌هایی را که بر اساس توافقنامه سال ۲۰۱۸ لغو شده بود، در منطقه حائل میان دوکره انجام دهد.

نیروی تفنگداران دریایی کره جنوبی نیز رزمایش‌های منظم توپخانه‌ای خود را با سلاح واقعی و استفاده از هویتزرهای خودکششی K۹ در جزایر مرز شمال غربی این کشور یعنی بنگ نیونگ و یون پیونگ از سر خواهند گرفت.

تفنگداران دریایی کره جنوبی روز جمعه برای اولین بار از ماه اوت سال ۲۰۱۷ در این دو جزیره چنین رزمایش‌هایی را در پاسخ به شلیک‌های توپخانه‌ای کره شمالی در همان روز انجام دادند.

ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان-آذر)، سئول در اعتراض به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره جاسوسی نظامی پیونگ یانگ تا حدی این قرارداد را به حالت تعلیق درآورد و عملیات‌های شناسایی را در نزدیکی مرز ادامه داد و پس از آن کره شمالی نیز قول داد همه تدابیر نظامی که تحت توافقنامه ۲۰۱۸ لغو شده بودند را از سر بگیرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه