کد خبر:280684
پ
۱۱۷ستایشی
سخنگوی قوه قضاییه:

سازمان بازرسی عرضه «خودرو» در بورس را مطابق موازین قانونی نمی‌بیند/ عرضه خودرو در بورس کالا برخلاف منافع مصرف کننده تشخیص داده شد

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ورود سازمان بازرسی به بحث عرضه ورود خودرو در بورس، اعلام کرد این سازمان عرضه «خودرو» در بورس را مطابق موازین قانونی نمی‌بیند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ورود سازمان بازرسی به بحث عرضه ورود خودرو در بورس، اعلام کرد این سازمان عرضه «خودرو» در بورس را مطابق موازین قانونی نمی‌بیند.

 

 

*** مدیران متخلف در ارائه حساب‌های خود نزد بانک مرکزی
 

 

به گزارش سروش، مسعود ستایشی در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسیدگی به پرونده مدیران متخلفی که از ارائه حساب‌های خود نزد بانک مرکزی امتناع می‌کنند به کجا رسید گفت:

اهتمام تشکیلات قضایی نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

سازمان بازرسی در شمول اختیاراتش در سال جاری، گزارش بازرسی مربوطه را به وزیر اقتصادی ارائه کرده است.

با پیگیری سازمان بازرسی برخی شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت از قبیل شرکت ملی و پالایش پخش فراورده های نفتی دارای حساب های خارج از بانک مرکزی است و توضیحات وزیر نفت اخذ شده و منجر به انسداد برخی حساب های این شرکت شده است.

همچنین خزانه داری کل کشور مهلتی را برای تعیین تکلیف حساب های مورد بحث مشخص کرده است‌.

 

 

وی در ادامه، تصریح کرد:

در حوزه علوم پزشکی نیز حساب‌های خارج از بانک مرکزی بوده که از مسئولین ذی مدخل در افتتاح این حساب ها توضیح خواسته شده و انسداد این حساب‌ها در دستور کار است‌.

 

 

*** ورود سازمان بازرسی به بحث عرضه ورود خودرو در بورس
 

 

ستایشی درباره ورود سازمان بازرسی به بحث عرضه ورود خودرو در بورس گفت:

سازمان بازرسی در راستای ایفای تکالیف قانونی به این موضوع ورود پیدا کرده است و دلیل ورود، اجرای صحیح قانون و حمایت از آحاد جامعه یعنی مصرف کنندگان است.

عرضه کالا در بورس به نفع مصرف کننده است به شرطی که انحصاری نباشد و رقبایی هم در این قضیه باشند و نتیجه‌اش هم حمایت از مصرف کننده باشد.

شورای رقابت مرجع تشخیص انحصاری بودن کالا است و انحصار بازار در دست دو مجموعه خودروساز است و دولت تکلیف دارد از مصرف کننده حمایت کند.

سازمان بازرسی هم با توجه به افزایش قیمت خودرو در بورس این عرضه را مطابق موازین قانونی نمی‌بیند و برخلاف منافع مصرف کننده تشخیص داده است.

 

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه